Pothvat je usmjeren na razvoj učinkovitijih benzinskih motora i hibridnih sustava, dok konkurentski proizvođači automobila povećavaju ulaganja u pogonske sklopove s niskim emisijama kao odgovor na usporavanje prodaje električnih vozila.
Toyota Motor predstavila je u utorak motore sljedeće generacije koji se mogu koristiti u hibridima i drugim vozilima s nižim emisijama, a kineski BYD također je ovaj tjedan najavio novu hibridnu tehnologiju s nižom potrošnjom goriva.
"Kombinacija različitih tehnologija pogonskih sklopova nužna je kako bi se postigla uspješna dekarbonizacija u svijetu u kojem se očekuje da će se više od polovice proizvedenih vozila i dalje oslanjati na motore s unutrašnjim sagorijevanjem do 2040.", rekli su Renault i Geely u zajedničkoj izjavi.
Zajedničko ulaganje 50-50 ključni je element Renaultove strategije za ostanak u utrci s većim konkurentima potpisivanjem višestrukih partnerstava za smanjenje troškova i pristup novim tržištima, prenosi SEEbiz.
Otvaranjem svog poslovanja s motorima s unutrašnjim sagorijevanjem, Renault se planira usredotočiti na električna vozila, dio općeg restrukturiranja francuske firme koje također uključuje reviziju njezinog desetljećima starog saveza s Nissan Motorom.
Za Geely, ugovor proširuje svoj obrazac izgradnje partnerstva za širenje izvan Kine. Geely je prethodno najavio ugovor o razvoju hibridnih benzinskih motora s Mercedes-Benzom i drži udio u njemačkom proizvođaču automobila.
Pothvat, nazvan HORSE Powertrain, bit će sa sjedištem u Londonu i opskrbljivat će robne marke grupe kao i proizvođače trećih strana.
Očekuje se da će poslovanje doseći oko 15 milijardi eura (16,2 milijarde dolara) godišnjeg prihoda i proizvodnju od oko pet miliona pogonskih jedinica godišnje, rekli su proizvođači automobila.
Matias Giannini bit će izvršni direktor pothvata, a izvršni direktor Geely Holdinga Daniel Li bit će predsjednik odbora.
Giannini je bio bivši globalni izvršni direktor prodaje za Vitesco Technologies, posao pogonskih sklopova koji se odvojio od dobavljača automobila Continental.
Pothvat se očekivao od početka godine, ali je regulatorno odobrenje u Kini odgođeno najmanje tri puta.