Samo 15 kineskih brendova e-vozila će finansijski preživjeti do 2030. godine
Očekuje se da će 15 brendova činiti oko 75 procenata kineskog tržišta električnih i hibridnih automobila do kraja decenije, a svaki će prodavati u proseku 1,02 miliona vozila godišnje, procijenio je AlixPartners, bez imenovanja brendova, a prenosi SEEbiz.
Stephen Dyer, šef automobilske industrije u AlixPartners-u, rekao je da konsolidacija tržišta u Kini ide sporije nego na drugim tržištima, jer lokalne vlasti podržavaju neprofitabilne brendove zbog njihovog značaja za regionalnu ekonomiju, zapošljavanje i lance snabdevanja.
Prema Dajerovim rečima, Kina je jedno od najkonkurentnijih tržišta za električna vozila na svijetu, sa intenzivnim ratovima cijena, brzim inovacijama i novim proizvođačima koji stalno poboljšavaju kvalitet svojih proizvoda.
„Ovo okruženje je podstaklo ogroman napredak u tehnologiji i efikasnosti troškova, ali je ostavilo mnoge kompanije u borbi da postignu održivu profitabilnost“, objasnio je.
Kinesko automobilsko tržište najveće je na svijetu, ali trenutno se bori s ratovima cena i velikim prekapacitetom koji smanjuje profitabilnost. Prema Reutersu, osim BYD-a i Li Auta, nijedan drugi kineski proizvođač električnih vozila s liste još nije postigao cjelogodišnju profitabilnost.
Iako su kineski regulatori pozvali proizvođače električnih vozila da zaustave rat cijenama, Dyer vjeruje da će se on vjerovatno nastaviti kroz „prikrivene“ poteze kao što su subvencije za osiguranje i finansiranje bez kamata, umjesto direktnog smanjenja cijena.
Iskorištenost kapaciteta u kineskim fabrikama automobila pala je na prosečno 50 procenata prošle godine, što je najniži nivo u posljednjih deset godina, što je također utjecalo na profit, rekao je Dyer.