Nije tajna da su novi i polovni automobili sada skuplji nego ikad, ali nova studija AAA postavlja još jedno pitanje troškova o kojem možda ne razmišljate. U slučaju sudara, čak i manjeg, popravka ovih tehnoloških sistema može biti izuzetno skupa, piše Motor1.
Koliko je skupo?
Cijene variraju ovisno o svim vrstama faktora, ali AAA je otkrila da u prosjeku 37,6 posto troškova uključenih u popravku oštećenja u sudaru ide samo na popravku i kalibraciju senzora i kamera koje se koriste za napredne sisteme vozača. To uključuje stvari kao što su dinamički tempomat i pomoć pri održavanju trake gdje se radari i kamere pozivaju na akciju, ali starije tehnologije kao što su stražnji parking senzori također su uključeni u jednačinu.
- Vozila opremljena sofisticiranijim sigurnosnim sistemima sada su mnogo češća, pogotovo jer je NHTSA ranije ove godine predložio svoje pravilo koje zahtijeva automatsko kočenje u slučaju nužde, rekao je Greg Brannon, direktor automobilskog inženjerstva za AAA.
- Potrošači bi trebali znati o troškovima popravke koji su povezani s ovim tehnologijama. Ali također moraju razumjeti važnost njihovog popravljanja jer sistemi koji nepravilno funkcionišu mogu dovesti do smrtonosnog sudara, dodao je on.
Dublje zaronivši u sisteme, AAA je procijenila tri vozila iz 2023. godine modela opremljena naprednom opremom za pomoć vozaču. U prosjeku, popravka i pravilno kalibriranje radarskih senzora dodaju 500 do 1300 dolara na račun za popravku. Ultrazvučni senzori koji se često koriste za pomoć pri parkiranju dodaju se između 300 i 1.000 dolara, a sistemi kamera na vjetrobranskom staklu doprinose od 900 do 1.200 dolara. Opet, ovo su troškovi samo za tehnološke sisteme.
Još jedna statistika koja otvara oči u izvještaju dolazi iz bočnih retrovizora. Sistemi za surround pogled (pogled na automobil iz ptičje perspektive) i mrtvi ugao često uključuju senzore i/ili kamere u bočnim retrovizorima, ali mogu dodati između 740 i 1600 dolara na cijenu popravke. Prema AAA, to može predstavljati 70,8 posto troškova samo zamjene ogledala.
Iako takvi sistemi svakako povećavaju troškove sa svih strana, nema sumnje da ove karakteristike spašavaju živote. Studija Instituta za osiguranje za sigurnost na cestama pokazala je da su kamioni opremljeni automatskim kočenjem u nuždi imali 43 posto nižu stopu sudara od pozadi, a izvještaji o povredama bili su niži za 42 posto.