Srbija vodeća destinacija za izvoz polovnih automobila iz Švicarske
Prošle godine iz Švicarske je izvezeno oko 136.000 automobila, ukupne vrednosti 642 miliona švicarskih franaka. Vozila su eksportovana u čak 147 zemalja. Prva na spisku je Srbija, u koju je izvezeno čak 25.440 polovnih vozila iz Švicarske.
Slijede Poljska sa 17.334, Bugarska sa 12.146 i Francuska sa 11.271 uvezenim polovnim automobilom. Među prvih deset zemalja na čijim putevima završavaju švajcarski polovni automobili su još i Ukrajina, Libija, Bosna i Hercegovina, Njemačka, Albanija, Sjeverna Makedonija i Grčka. Poređenja radi, 2013. švicarci su u inostranstvo prodali 125.000 automobila za ukupno nešto manje od 330 miliona franaka.
SRF piše da su bezuspješni ostali svi pokušaji da stupi u kontakt sa nekim prodavcem polovnih automobila, koji obično samo ostave posjetnicu pod brisače auta sa porukom da kupuju i brojem telefona. U švicarskoj carini su rekli da je takav izvoz sa ispravnom dokumentacijom sasvim legalan. Kupovina se veoma često obavlja u gotovini, pa nadležne službe pomno prate te transakcije zbog sumnje da bi moglo da se radi o pranju novca ili organizovanom kriminalu. Na kraju su novinari SRF uspeli da stuope u kontakt sa jednim trgovcem u Srbiji, koji je želio da ostane anoniman. On je rekao da su švicarski polovni automobili posebno omiljeni, jer jedva imaju neku ozbiljnu kilometražu, prenosi Ekapija.
- Jedva uvozimo iz Njemačke, jer su njihovi već prešli previše kilometara - rekao je taj preprodavac. Međutim, posao, prema njegovim riječima, u posljednje vrijeme postaje sve manje unosan, pošto kupcima više nisu potrebne vize pa sami odlaze u inostranstvo da kupe auto. Sa trgovcima sarađuju i auto-mehaničarske radionice i švicarski prodavci polovnih vozila, koji stranim trgovcima prodaju polovne automobile kada više ne ispunjavaju švicarske saobraćajne standarde ili se popravka ne isplati.
- Sarađujemo uvijek sa istim prodavcima. Onda dobijemo ponude za cijenu u nekoj zemlji ili ga i prodavci još i sami srede - rekao je vlasnik jedne prodavnice polovnih vozila u istočnoj Švicarskoj, dodajući da on obično i ne zna gdje će auto završiti. Prema njegovim riječima, automobili koji bi u Švicarskoj bili rashodovani, na drugim mjestima se još dugo voze.