Tesla bi zbog Trumpa mogla imati problema s licencom na kineskom tržištu

Firmi je rečeno da nema konačnog rasporeda za regulatore da odobre licencu za početak raširene obuke svoje tehnologije "potpune samoupravljanja" (FSD), uprkos ranijim naznakama da će dobiti zeleno svjetlo u drugom tromjesečju 2025., rekli su ljudi koji poznaju to pitanje za Financial Times.
Licenca bi bila važan korak prema tome da Tesla može ponuditi poluautonomnu funkcionalnost u svojim vozilima u Kini, razvoj koji bi povećao prihode od pretplate i pomogao u održavanju njegove sve manje prodaje na najvećem svjetskom automobilskom tržištu.
Sistemmože ubrzavati, upravljati, kočiti i mijenjati trake, ali i dalje zahtijeva od vozača da budu oprezni s rukama na volanu.
Tesla je u septembru najavio da planira uvesti FSD tehnologiju u Kini i Europi u prvom kvartalu 2025., podložno regulatornom odobrenju.
Ta je ambicija već izostala i sada je pod još većom sumnjom jer američki predsjednik Donald Trump ulazi u trgovinski rat s Kinom. Peking je ovaj mjesec uveo uzvratne carine na niz američkih proizvoda nakon što su SAD uvele dodatne namete od 10 posto na sve kineske proizvode.
Kineske vlasti razmišljaju o korištenju odobrenja Tesline dozvole za autonomnu vožnju kao aduta za pregovaranje u trgovinskim pregovorima s Trumpom, rekle su dvije osobe upoznate s odgodom, dodajući da je to glavni razlog zastoja u dodjeli dozvole, prenosi SEEbiz.
Odobrenje bi ipak moglo doći uskoro, ovisno o razvoju trgovinskih pregovora, dodao je jedan od ljudi. Ali drugi je rekao da neki ljudi u firmivjeruju da je brzi pristanak malo vjerovatan osim ako ne dođe do "velikog pomaka ili ustupka" u trgovinskim pregovorima.
Ministarstvo industrije i informacijske tehnologije, koje regulira pametna vozila u Kini, Tesla US, Tesla China i Musk nisu odgovorili na zahtjeve za komentar.
Situacija ilustrira kako bi se Muskov blizak odnos s Trumpom, kojemu je on ključni savjetnik i donator, mogao obiti o glavu najbogatijem čovjeku na svijetu i dijelovima njegova poslovnog carstva, uključujući Teslino najvažnije tržište izvan SAD-a.
Musk je lično vodio napore lobiranja proizvođača električnih vozila u Pekingu, doletjevši prošlog aprila na iznenadni sastanak s kineskim premijerom Li Qiangom.
U junu je Šangaj dopustio testiranje FSD-a od strane 10 Teslinih vozila kao preteču šireg predstavljanja širom Kine, dok je Tesla također prošle godine sklopio dogovor o korištenju sustava tehnološke grupe Baidu, koja nudi navigaciju i mapiranje.