Tesla ostavlja rokove otvorenim za proširenje fabrike u Berlinu
"Čvrsto vjerujemo da će se tržište ponovo oporaviti. Svakako je pitanje koliko brzo i kada", rekao je direktor fabrike André Thierig za dpa. "Nećemo uložiti više milijardi u proširenje fabrike bez jasnih signala da tržište to zahtijeva."
"Možemo pritisnuti gas ako shvatimo da nam treba", rekao je Thierig, koji radi u automobilskoj industriji gotovo 25 godina. "Još uvijek proizvodimo pet dana u sedmici u tri smjene i mogli bismo povećati proizvodnju u bilo kojem trenutku."
Malo je kretanja na tržištu električnih automobila. U prvih šest mjeseci ove godine broj novih registracija električnih vozila u Njemačkoj iznosio je 184.125, uključujući 21.249 Tesla, prema podacima Savezne uprave za motorni promet.
Lani je situacija bila bolja: tada su bila registrirana 220.244 e-vozila, uključujući 36.384 Tesle.
Firma, koju vodi američki tehnološki milijarder Elon Musk, zatvorila je drugi uzastopni kvartal u cijelom svijetu s padom dobiti.
Njemačka fabrika u gradiću Grünheideu u pokrajini Brandenburg koja okružuje Berlin također je bila pogođena prethodno planiranim ukidanjem radnih mjesta. “Naš plan s početka godine predviđao je znatno snažniji rast, koji se nije ostvario”, rekao je Thierig. "Brzo smo i tiho smanjili 400 radnih mjesta uz privlačan program otpremnina."
Ali također je ukazao na obećavajuća kretanja, poput Britanije. "Do sada opslužujući tržište s volanom na desnoj strani u Ujedinjenom Kraljevstvu i Irskoj iz Berlina, imamo veće tržište kojem možemo izravno pristupiti", rekao je.
Tesla planira proširiti lokaciju izvan Berlina, koja zapošljava gotovo 12.000 ljudi. Proizvođač automobila dugoročno planira povećati proizvodnju s godišnjih 250.000 vozila na milion vozila godišnje, prenosi SEEbiz.
Tesla je poslala svoj prvi zahtjev za ekološko odobrenje za proširenje iz pokrajine Brandenburg, ali to je odgođeno.
U početku se radi samo o građevinskim mjerama na već izgrađenim građevinama, a Državna agencija za zaštitu okoliša izdala je prethodnu suglasnost. "Očekujemo da će prvo djelomično odobrenje stići u septembru ili oktobru", rekao je Thierig.ž
Za sada su planirane dvije dodatne prijave, uključujući i onu za odobrenje nove fabrike.
Ali Tesla se od početka godine suočio s daljnjim izazovima, s proizvodnjom zaustavljenom na otprilike dvije sedmice u januaru i februaru zbog nedostajućih dijelova uzrokovanih napadima jemenske milicije Houthi na brodove u Crvenom moru.
Tesla se također suočio sa sve većim brojem prostesta aktivista za zaštitu okoliša, od kojih neki kampiraju u šumi u blizini fabrike, nastojeći spriječiti širenje fabrike, što će uključivati krčenje šuma i novu teretnu stanicu te povećanu potrošnju vode.
Firma je prilagodila svoje planove nakon ankete građana u Grünheideu, koji su se većinom protivili proširenju, i namjerava iskrčiti manje šume nego što je prvotno planirano.
U daljnjem prekidu proizvodnje, fabrika je zaustavila proizvodnju na tjedan dana u ožujku nakon što je Teslino napajanje strujom prekinuto u napadu.
Aktivisti za zaštitu okoliša također su pokušali upasti na Teslinu lokaciju tokom protesta u maju. Proizvodnja je ponovno zaustavljena u junu zbog internih mjera, priopćila je firma.
U međuvremenu Tesla planira kupiti i iskrčiti šumsko područje koje pripada Brandenburgu kako bi izgradio novu teretnu stanicu. "U pregovorima smo s odjelom za šumarstvo o kupnji", rekao je Thierig. Odbor za finansije pokrajinskog parlamenta Brandenburg to mora odobriti. Firma se nada da će kupnju završiti do kraja ove godine, rekao je.
Upotreba vode ostaje problem za ekologe, iako Tesla kaže da koristi 1,8 kubičnih metara vode po automobilu, što je znatno ispod prosjeka industrije.
Tesla ne namjerava koristiti više vode za proširenje nego što trenutno čini, rekavši da je količina osigurana u njegovim ugovorima dovoljna za 1 milion automobila, jer Tesla planira reciklirati ne samo svoju procesnu vodu, već i sanitarnu otpadnu vodu u fabrici u budućnosti, rekao je Thierig.