Volvo je nedavno sklopio svoj posljednji automobil s dizel motorom. Međutim, u Toyoti stvari vide drugačije.
Mada je vrhunac popularnosti „naftaša“ stvar prošlosti, japanski proizvođač tvrdi da ovaj tip motora i dalje ima šta da kaže u budućnosti. Naime, šef Toyotinog australijskog ogranka Henley, vjeruje da „dizel nije mrtav uprkos popularnim komentarima. Još uvijek nije vrijeme za njegov odlazak, tako da neće nestati u skoro vrijeme.“
On također smatra da dizel ostaje kredibilan izvor goriva, posebno u slučaju teških vozila kao što su kamioni i veliki SUV modeli. Međutim, Henley kaže da dizel motori moraju da se prilagode sve striktnijoj ekološkoj regulativi da bi preživjeli. Iz tog razloga je Toyota nedavno lansirala Hilux s blago hibridnom verzijom 2,8-litarskog četvorocilindarskog turbodizela.
Henley ne odbacuje mogućnost motora s unutrašnjim sagorijevanjem koji koristi sintetički dizel.
U skladu sa svojim načelima, Toyota se trudi da ovu tehnologiju zadrži aktuelnom kroz modifikovanje pogonskih agregata SUS, tako da mogu da koriste vodonik kao gorivo. Prototipove GR Yarisa i GR Corolle već smo vidjeli na trkačkim stazama.
Prije par mjeseci, predsjednik japanske kompanije, Akio Toyoda, objelodanio je da se radi na novoj generaciji konvencionalnih motora, što jasno signalizira namjeru firme da na duže staze prodaje tradicionalno pogonjena vozila, prenosi Autoblog rs.
„Kapitalan razvojni projekat na planu motora“ je neophodan, budući da Akio Toyoda predviđa da čisto električna vozila nikada neće probiti tržišno učešće od 30 posto. Ostalih 70 posto automobila će i dalje posjedovati motore s unutrašnjim sagorijevanjem, bilo da se radi o benzinskim ili dizel jedinicama. U Toyoti smatraju da bi sintetička goriva i vodonik mogli da postanu validna alternativa jednog dana.
Ipak, za Toyotu će biti sve teže da prodaje vozila s dizel motorima na tržištima gdje ekološka regulativa postaje sve oštrija, posebno u EU. Mnogi proizvođači automobila su ukinuli dizel motore u manjim modelima u Evropi, što objašnjava zašto se na ovu vrstu pogona odnosio tržišni udio od samo 13,6 posto prošle godine, što je pad u odnosu na 16,4 posto iz 2022.
Elektromobili su 2023. po prvi put po prodaji nadmašili dizelaše u EU, s 14,6 posto od totalnog broja isporuka, kažu podaci ACEA-e. Hibridi su također bili popularniji od dizela, s tržišnim učešćem od 25,8 posto. Na „plug-in“ hibride se odnosilo 7,7 posto ukupne prodaje, ali treba imati u vidu da ne dolaze svi s benzinskim motorima, budući da neki proizvođači poput Mercedes-Benza u ponudi imaju PHEV modele s dizel motorima.
Zdrav razum nam govori da će dizelaši ostati popularni na tržištima u razvoju, kao i u segmentu komercijalnih vozila, gdje regulativa nije tako „zategnuta“.