U februaru, globalni plasman japanske marke je pao za sedam posto u odnosu na isti period prošle godine. To u najvećoj meri može da se „zahvali“ situaciji u Kini zbog tamošnje proslave novogodišnjih praznika, kao i problemima u Japanu, nastalim nakon skandala Daihatsua na bezbednosnim testovima.
Prodaja u Kini je pala za 36 posto. Ove godine je jednonedeljna proslava lunarne nove godine bila u februaru, dok je prošle bila u januaru. Kinesko tržište je također u velikoj mjeri zahvaćeno oštrim cjenovnim ratom, a iz Toyote javljaju da je oštra konkurencija utjecala na prodaju.
Međutim, ako računamo i januar i februar, pad prodaje na najvećem svetskom automobilskom tržištu bilo je mnogo blaži – 0,7 odsto. Ipak, to je i dalje manje od tržišnog proseka u sektoru putničkih automobila, koji je u plusu 6,4 posto, prenosi Autoblog rs.
Dok je Toyotina američka prodaja u februaru porasla za 16, a u Evropi 14 posto, u Japanu je skresana za trećinu. Plasman na matičnom tržištu je doživeo ozbiljan udarac zbog stopiranja proizvodnje u Daihatsuu, koji je jedan od brendova pod Toyotinim krovom i u čijim fabrikama se proizvode neki Toyotini modeli. Problem je više u narušavanju reputacije, jer Daihatsuova vozila nisu uključena u Toyotine globalne prodajne brojke. Ovaj ogranak zadužen za proizvodnju malih automobila, još je prije godinu dana saopštio da je varao na bezbjednosnim testovima.
Toyotina prodaja u Indoneziji i Tajlandu, također je pala, a gotovo 40 posto automobila koje je najveći svetski proizvođač prodao, odnosilo se na benzinsko-hibridne modele.
Globalne prodajne brojke uključuju automobile marki Toyota i Lexus. Odvojeni podaci za Daihatsu pokazali su da je njegova globalna prodaja u februaru pala za 66 possto.
Toyotin globalni plasman u februaru bio je manji za 2,6 possto (737.178 jedinica).