Međutim, Turci uvode nova i rigoroznija pravila i podižu carinu na 50% na kineske automobile.
Kao posljednja zemlja koja je krenula u ‘’obračun’’ sa kineskim automobilima, nakon što je Evropska unija pokrenula vlastitu istragu o subvencijama za električna vozila, Turska suzbija uvoz kineskih električnih vozila.
Kompanije koje uvoze električna vozila u Tursku moraju imati najmanje 140 ovlaštenih servisa, ravnomjerno raspoređenih po cijeloj zemlji, i otvoriti pozivni centar za svaku marku, stoji u dekretu Ministarstva trgovine objavljenom prošlog mjeseca.
Uvoz iz EU i zemalja koje imaju sporazume o slobodnoj trgovini s Turskom izuzet je iz ove zakonske odredbe. Uvoznici imaju rok za usklađivanje samo do kraja mjeseca, što je za mnoge gotovo nemoguć zadatak.
Iznenadna promjena označava nazadak za kompanije uključene u prodaju kineskih automobila u Turskoj, šestom po veličini ‘’evropskom’’ automobilskom tržištu. Uvoznici traže izmjene ili barem odgodu kako stroži propisi ne bi bili toliki remetilački faktor.
"Ova su pravila toliko stroga da niti jedna marka nije u skladu s njima", rekao je Erol Sahin, izvršni direktor automobilske konsultantske kompanije EBS.
‘’Najveći problem proizlazi iz zahtjeva da uvoznici sami uspostave servise, što bi zakomplikovalo poslove s ovlaštenim servisima trećih strana’’, rekao je Sahin.
Električni automobili postaju sve popularniji u Turskoj, zahvaljujući relativnoj pristupačnosti kineskih marki, kao i pohvalama za domaći automobil Togg. ali i nedavnom uvođenju Tesle na tržište.
Prodaja električnih vozila porasla je gotovo 10 puta ove godine u odnosu na godinu ranije, pokazuju podaci industrijskog udruženja ODMD. Električari sada čine 7,1 posto ukupne prodaje putničkih automobila.
Nova pravila imaju za cilj uvesti red u industriju koja se brzo razvija i omogućiti joj da napreduje, ali u kontrolisanom okruženju. Turci su rigorozni i ne dopuštaju planove za reviziju pravila ili odgađanje njihove implementacije.
Evidento je da Turska ovim pravilima štiti domaću marku Togg, ali struka smatra da se taj brend treba suočiti s konkurencijom na domaćem tržištu kako bi se dalje razvijao.
‘’BYD, kao najprodavanija kineska marka, planira investiciju u nacionalnu ovlaštenu servisnu mrežu i potpisuje ugovore s trgovcima za pružanje usluga kupcima’’, rekao je Ismail Ergun, generalni direktor BYD Turkey.
"Ako se odluka provede kako je planirano, uvoz automobila će možda morati čekati na granici mjesecima", rekao je Ergun.
"Obrazloženje zakonske odredbe je ispravno, jer ima za cilj zaštititi kupca", rekao je Kagan Dagtekin, izvršni direktor Dogan Trend Otomotiva, koji radi distribuciju automobila marke MG.
“Međutim, trebalo bi uzeti u obzir zakone o tržišnom nadmetanju i fer pristup za postojeće distributere," dodao je Dagtekin.
Carina na ‘’Kineze’’ povećana s 10 na 50 posto
Kina je najveći turski uvoznik, a roba iz te azijske zemlje odigrala je ulogu u povećanju trgovačkog deficita zemlje na gotovo 100 milijardi dolara do 11. mjeseca.
Druga najveća ekonomija na svijetu prodala je Turskoj električna vozila u vrijednosti od 184 miliona dolara u prvih 10 mjeseci ove godine, što je gotovo dvostruko više nego u cijeloj 2022. godini.
Ranije ove godine Turska je uvela dodatnih 40 posto carine na uvoz električnih vozila iz Kine, podigavši ukupnu carinsku stopu na 50 posto.