Evropska komisija je najavila dodatne carine nakon provjera koje su utvrdile da Peking subvencioniše kineske proizvođače električnih automobila, čime se narušava tržište u EU, prenosi Investitor me.
Da li će ove uvozne dažbine stupiti na snagu početkom novembra, sada zavisi od Komisije.
Planovi o novim carinama uznemirili su neke članice EU i proizvođače automobila. Carine još mogu da otpadnu, ako Brisel postigne rješenje s Kinom za pregovaračkim stolom.
Njemačka je više puta pozivala na dalje razgovore sa Pekingom, zabrinuta zbog mogućih protivmjera.
Kineske protivmjere mogu da nanesu štetu njemačkoj automobilskoj industriji.
Do pred glasanje, u njemačkoj vladi nije bilo jedinstvenog stava. Socijaldemokratski kancelar Olaf Scholz bio je protiv carina, kao i liberali (FDP). Zeleni su predlagali da Berlin na glasanju bude uzdržan i traži rješenje pregovorima.
“Naša reakcija kao EU ne smije dovesti do toga da sami sebi nanesemo štetu. Zbog toga pregovori sa Kinom u vezi sa električnim vozilima moraju da se nastave”, rekao je Scholz u srijedu.
Njemačka automobilska industrija je odlučno protiv carina.
“Takvim mjerama se ponovo reskira globalni trgovinski sukob”, rekla je za dpa prošle sedmice Hildegard Miler, predsjednica Udruženja automobilske industrije.