20+ godina
sa vama
automobili

Volkswagen gubi bitku na kineskom tržištu

Autor: Biznis.ba
Foto: Pexels
Njemački koncern Volkswagen, inače i dalje najveći strani proizvođač automobila u Kini, polako gubi bitku za ogromno kinesko tržište s tamošnjim domaćim proizvođačima. Valjda i zato što su mu Kinezi ukrali dio tehnologije.

Njemački proizvođač automobila Volkswagen najavio je da će do 2026. u Kini smanjiti troškove proizvodnje električnih automobila za 40 posto, gdje se do 2030. očekuje prepolovljenje udjela električnih vozila među svim novim automobilima. Na ovaj način Volkswagen i sa svojim ostalim markama poput Audija, Porschea i Škode nastoji ostati konkurentan na tržištu koje je najveće na svijetu. Ali kineski suparnici sve su uspješniji.

BYD, koji je prošle godine postao najveći prodavač električnih automobila na svijetu i time prestigao američku Teslu, model Seagull prodaje za 9000 eura, što je nevjerojatna cijena za ovako solidan električni automobil.

Kako je u srijedu na velikom sajmu automobila u Pekingu, gdje je iz Njemačke došla cijela uprava koncerna, rekao predsjednik Uprave Volkswagena Oliver Blume, konkretan cilj u smanjenju troškova je da bi mogli početi proizvoditi električne automobile koji bi se u Kini prodavali za manje od 20.000 eura. Sadašnji električni automobil Volkswagen ID.3 u Kini stoji između 21.000 i 22.000 eura. Blume je rekao i da je njemački div prošle godine u Kini prodao tri miliona automobila, a do 2030. godine planira prodati četiri miliona. Taj će cilj biti teško ostvariv jer raste i udio kineskih automobila prodanih u svijetu: trenutno iznosi šestinu, a očekuje se da će 2030. dostići trećinu.

Volkswagen ima za cilj zadržati 15 posto udjela na kineskom tržištu. 2030. ondje će se prodavati 28 miliona novih automobila, od čega će polovica biti električni. Prošle godine Kinezi su kupili 22 miliona novih automobila, od čega 5,1 milion električnih, što je iznimno puno jer ih je 2020. godine prodano samo 900.000. Blume je također u srijedu najavio da će Volkswagen grupa, koja također uključuje Audi i Porsche, ponuditi 40 novih modela u Kini u sljedeće tri godine, uključujući 30 električnih automobila. Za sve te nove modele Blume planira razvoj i istraživanje prenijeti iz Njemačke u Kinu, gdje su puno brži u razvoju novih modela, prenosi SEEbiz.

Volkswagen je drugi najveći proizvođač automobila u svijetu nakon Toyote, ispred Hyundaija i Stellantisa (koji uključuje filijalePeugeot-Citroën, Fiat, Opel, Chrysler, Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Jeep...). Kako piše njemački sedmičnik Der Spiegel, Volkswagen je postao potpuno ovisan o kineskom tržištu, jer se tamo nalazi svaki treći automobil koji proda. Kad bi tamo stala prodaja, u opasnosti bi bio i evropski Volkswagen.

“Razvod nije moguć”, kaže Oliver Blume, direktor koncerna. Dok se južnokorejski Hyundai i japanski Nissan i Honda polako povlače iz Kine, također zbog sve autoritarnije vladavine Xi Jinpinga, Volkswagenu to ne polazi za rukom – i zato što je postao pretijesno povezan s dvije velike kineske državne firme: FAW i SAIC.

Nijedan strani proizvođač automobila nije se tako dobro etablirao u Kini kao Volkswagen, inače u partnerstvu s FAW-om i SAIC-om. Prilika za prodor na ovo tržište otvorila mu se prije 40 godina, kada je novonastala srednja klasa sve više trebala automobile, a kineska industrija još nije proizvodila dovoljno kvalitetnih vozila. Volkswagen je popunio ovu prazninu. U partnerstvu s FAW-om i SAIC-om već je otvorio 39 fabrika i zaposlio 90.000 Kineza. Prije pandemije profiti u Kini koji su pristizali Wolfsburgu iznosili su više od četiri milijarde eura na godišnjem nivou. Uprava koncerna tada je glavnog konkurenta vidjela u američkoj Tesli, a ne u kineskim proizvođačima. Tijekom pandemije godišnja dobit u Kini pala je s 4,4 na tri milijarde eura. Odjednom su se pojavili Kinezi kao konkurenti i Volkswagenov udio na sve većem kineskom tržištu pada i nastavlja padati, uglavnom zato što nije uspješan u prodaji električnih automobila. Ove godine dobit njemačkog koncerna na kineskom tržištu iznosi samo 1,5 milijardi eura.

Možda kineski proizvođači nadmašuju Volkswagen i zato što je bio žrtva hakera i industrijske špijunaže. Kako piše Der Spiegel, Kinezi su, između ostalog, prisvojili razvoj benzinskog motora i mjenjača. Kaže se da su hakeri iz Narodnooslobodilačke vojske Kine.

Volkswagen je sada pod pritiskom SAD-a jer ima fabrike i u zapadnoj kineskoj pokrajini Xinjiang, gdje su stotine hiljada Ujgura navodno zatočene u logorima. Volkswagen se brani da ondje nema robovsku radnu snagu i pokušava se povući iz Xinjianga, što Peking ne bi volio vidjeti. Tako se našao u točku hladnog rata između SAD-a i Kine, a važno mu je i američko tržište.

© Copyright 2005. - 2024. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba