Pasoš je razvio Volvo, koji je u vlasništvu kineske kompanije Geely, u partnerstvu sa britanskim startupom Circulor, koji koristi blockchain tehnologiju za mapiranje lanaca snabdijevanja za kompanije, a za razvoj mu je bilo potrebno više od pet godina.
Pasoši za baterije bit će obavezni za električna vozila (EV) koja se prodaju u Evropskoj uniji od februara 2027. i pokazuju sastav baterija, uključujući porijeklo ključnih materijala, njihov ugljenični otisak i reciklirani sadržaj.
Volvo EX90
Šef Volvoovog odjeljenja za globalnu održivost Vanesa Butani rekla je za Reuters da uvođenje pasoša skoro tri godine prije nego što propisi stupe na snagu ima za cilj da Volvo bude transparentan sa kupcima automobila, jer proizvođač automobila cilja da proizvodi samo električne automobile do 2030.
„Za nas je zaista važno da budemo pioniri i lideri“, rekla je Butani.
EX90 je upravo počeo da se proizvodi u Volvo fabrici u Čarlstonu u Južnoj Carolini (prvi primjerak je u Denim Blue boji), a kupcima u Evropi i Sjevernoj Americi će se isporučivati od druge polovine godine.
Vlasnici Volvoa mogu da pristupe pojednostavljenoj verziji pasoša koristeći QR kod na unutrašnjoj strani vozačevih vrata.
Butani navodi da će pasoš postepeno biti uveden na sve Volvo EV modele. Potpuna verzija pasoša bit će proslijeđena regulatorima.
Takođe će uključivati ažurirane informacije o zdravstvenom stanju baterije - od vitalnog značaja za procenu vrijednosti korištenih EV - tokom 15 godina i da će Volvo koštati oko 10 dolara po automobilu, prenosi Autoblog rs.
Circulorov sistem prati materijale baterija od rudnika do pojedinačnih automobila, povezujući proizvodne sisteme dobavljača da bi pratio materijale kroz lanac snabdijevanja i provjeravao mjesečne račune dobavljača za energiju – i koliko njihove energije dolazi iz obnovljivih izvora da bi se izračunao ukupan ugljenični otisak.
Pasoš je takođe zahtijevao promjene u načinu na koji Volvo prati dijelove kroz svoj proizvodni proces da bi razumio porijeklo svakog dijela u svakom vozilu.