Iz švedske firme, koja već godinama promiče "ekološki prihvatljiviju poslovnu strategiju", objasnili su da su zbog "promjenjivih tržišnih uvjeta" odlučili smanjiti ciljeve koje su postavili prije tri godine.
"To je pragmatičan pristup pomoći kupcima da donesu odluku za potpuno električna vozila. Za mnoge kupce na mnogim tržištima ovo će putovanje biti postupno", diplomatski je objasnio odluku Erik Severinsson, voditelj strateškog poslovanja u intervjuu za Reuters .
Odluka je odgovor kako na potražnju manju od očekivane, tako i na nesigurnost koju su u poslovanje unijele najavljene carine na kineska vozila (a posebice moguće kineske odmazde).
Volvo, koji je u većinskom vlasništvu kineske firme Geely, sada planira do prijelaza u desetljeće proizvoditi najmanje 90 posto električnih i hibridnih vozila, a do 10 posto proizvodnje činit će tzv. ja blagim hibridima pregovara motor s unutarašnjim sagorijevanjem, a električna energija se koristi samo kao pojačivač, čime se smanjuje potrošnja goriva i poboljšava okretni moment.
Ovaj potez slijedi slične akcije velikih (američkih) proizvođača vozila poput General Motorsa i Forda, koji su nedavno otkazali početak proizvodnje velikih električnih SUV-ova i odgodili početak proizvodnje električnih pick-upova, prenosi SEEbiz.
Volvo Cars, koji se ponosi pionirom na području vozila bez CO2, navodi da je odluka rezultat manje potražnje za potpuno električnim vozilima i hibridima od očekivane, ali istovremeno tvrde da će postići na barem djelomičan cilj - da početkom iduće godine prodaja električnih i hibridnih vozila zajedno dosegne između 50 i 60 posto svih njihovih prodanih vozila. Prethodni cilj, od kojeg se odustalo prije nekoliko mjeseci, bio je da do 2025. barem polovica svih prodanih vozila bude električna.
"Još uvijek ostajemo čvrsti u našem uvjerenju da je budućnost potpuno električna, ali postaje sve jasnije da prijelaz na elektrifikaciju neće biti linearan te da se potrošači i tržišta kreću prema tom cilju različitim brzinama", rekao je izvršni direktor Volva za Reuters Automobili Jim Rowan. Istodobno, švedsko društvo poziva donositelje odluka da usvoje "jaču i stabilniju" politiku podrške elektrifikaciji osobnih vozila.