Dodjeljenih 170 miliona dinara je značajno manje od 444 miliona koji su dodjeljeni 2023. godine, a hibridna vozila su sada isključena iz podsticaja.
Stručnjak za automobile iz kompanije carVertical tvrdi da ove promjene neće efikasno ubrzati prelazak na električna vozila i objašnjava zašto to neće učiniti stvari mnogo drugačijim u Srbiji.
Kako objašnjava Matas Buzelis, šef komunikacija kompanije carVertical, najvažniji razlog sporije prodaje električnih vozila je nedostatak komocije za posjedovanje takvog automobila.
"To ima smisla samo za nekoga ko ima sopstvene garaže, parking mjesta ili prilaze. Ako vozač nema punjač ili nema načina da napuni automobil tokom radnog vremena, nema motivacije za kupovinu električnog automobila. Uprkos ekonomskim prednostima posjedovanja takvog automobila, komocija je mnogo važnija od uštede troškova i pristupačnosti", rekao je Buzelis.
"Ljudi ne žele da se oslanjaju na javne punjače jer oni povećavaju cijenu i apsolutno uništavaju komociju, predugo punjenje, a kamoli jednostavnost korišćenja ovih uređaja u poređenju sa punjenjem goriva", dodao je.
Čak i u tako moćnoj ekonomiji kao što je Velika Britanija, ljudi još uvijek nisu ubjeđeni da pređu na električna vozila, jer oko 40 procenata britanske populacije nema ovakvu vrstu uslova za komotno punjenje svojih automobila.
Ovo je za ljude mnogo važnije od uštede na održavanju automobila jer su električna vozila mnogo bolja od ICE automobila kada je u pitanju njihovo servisiranje.