Automobilske gume su crne zbog dodatka čađi, materijala koji se miješa s gumom kako bi poboljšao njenu izdržljivost, čvrstoću i trajnost.
U početku su gume bile svjetlije boje ili čak bijele, jer prirodna guma ima bljedunjavu, mliječnu boju.
Kada je u osvit 20. vijeka počela masovnija proizvonja automobila, proizvođači su koristili prirodnu gumu za izradu pneumatika, što je rezultiralo bijelim ili svijetlim izgledom.
Kako bi ih ojačali, dodavali su cinkov oksid, što je dodatno posvjetljavalo gume.
Međutim, s razvojem brzine automobila i promjenom uslova na putevima, postala je očigledna potreba za otpornijim gumama.
Tokom 1910-ih, proizvođači su otkrili da dodavanje čađi gumi značajno poboljšava njenu otpornost na habanje i performanse, jačajući strukturu gume i pružajući zaštitu od UV zračenja i toplote.
Čađ takođe čini gumu otpornijom na pucanje i produžava njen vijek trajanja. Do 1920-ih, upotreba čađi postala je standard u proizvodnji guma, što je gumama dalo prepoznatljiv crni izgled koji danas poznajemo.
Ova promjena ne samo da je poboljšala praktične aspekte guma već je imala i dodatnu prednost – gume su bile lakše za čišćenje i održavanje u poređenju s bijelim ili svijetlim gumama.
Promjena boje i sastava guma imala je značajan uticaj na tržište guma i automobilsko tržište uopšte.
Uvođenje čađi kao standardnog dodatka poboljšalo je trajnost i performanse guma, čime su povećana očekivanja potrošača i pojačana konkurencija među proizvođačima.
Duži vijek trajanja guma značio je rjeđu zamjenu, što je uticalo na obrasce kupovine i podstaklo proizvođače da unapređuju karakteristike i prave specijalizovane gume, poput zimskih i performansnih guma.
Primjena crnih guma omogućila je proizvođačima da zadovolje različite potrebe na globalnim tržištima, posebno u područjima s lošijim putevima ili ekstremnim temperaturama.
Nedavno su ekološki propisi i održivost postali važni faktori, što je podstaklo istraživanja alternativnih materijala i ekološki prihvatljivijih načina proizvodnje čađi, prenosi b92.