Prije nego što stupi na snagu, sporazum bi trebalo da oraspoloži obične članove sindikata koji grade komercijalne avione. Rukovodstvo sindikata je pohvalilo prvi dogovor i reklo da je njime postignuti ciljevi sindikata.
„Poslali ste nas ovamo da se čvrsto zalažemo za vaše prioritete i ponosni smo što smo to učinili“, navela je Međunarodna asocijacija mašinista i radnika u vazduhoplovstvu u nedjelju u izjavi na svojoj službenoj web stranici.
Boeing je rekao da sporazum predviđa povišice od ukupno 25% tokom četverogodišnjeg trajanja ugovora, poboljšane doprinose za štedne planove, smanjene doprinose zaposlenih za zdravstveno osiguranje i povećano slobodno vrijeme.
Dogovor predstavlja najveće povećanje plaća u Boeingu za članove sindikata.
“Čuli smo šta vam je važno za novi ugovor. I postigli smo probni dogovor sa sindikatom o istorijskoj ponudi koja vodi računa o vama i vašoj porodici”, rekla je Stefani Pop, izvršna direktorica jedinice za komercijalne avione Boeinga.
Dogovor takođe uključuje povećanje sigurnosti posla za članove sindikata uz obećanje da će izgraditi sljedeći novi avion u jednoj od fabrika koje zastupa sindikat u regiji Puget Sound. Boeing ima jednu fabriku bez sindikata u Južnoj Karolini, gdje proizvodi 787 Dreamliner, prenosi Investitor me. U posljednja dva ugovora s Boeingom, sindikat je morao da prihvati ustupke kao što je ukidanje tradicionalnog penzionog plana i povećanje doprinosa zaposlenih za zdravstvenu zaštitu, zauzvrat da je kompanija odustala od prijetnje da izgradi tada planirani 737 Max i 777X mlaznice u novim fabrikama bez sindikata, navodi CNN.
Ugovor pokriva proizvodne radnike koji grade Boeingove komercijalne avione u tri fabrike u oblasti Sijetla, kao i oko 1.200 radnika u fabrici djelova u Portlandu. Redovni članovi imat će priliku da glasaju u četvrtak o sporazumu, a neglasanje bi moglo dovesti do štrajka. To se dogodilo u nekim nedavnim ugovorima o radu u drugim kompanijama, ali sindikalno vođstvo preporučuje članovima da glasaju za sporazum.
Godine problema u Boeingu
Boeing je imao niz problema u posljednjih pet godina, počevši od 20-mjesečnog prizemljenja svog najprodavanijeg aviona, 737 Max, 2019. i 2020. godine, nakon dvije fatalne nesreće povezane s greškom u dizajnu aviona.
Osim toga, prihodi Boeinga su pali tokom pandemije jer je oštar pad u avionskom saobraćaju izazvao ogromne gubitke za njegove klijente. A u januaru je na 737 Max koji je letio Alaska Airlines eksplodirao čep na vratima nakon 10 minuta leta. Iako niko nije stradao u incidentu, to je privuklo novu pažnju na probleme kvaliteta i sigurnosti u Boeingu, posebno nakon što je utvrđeno da je dotični avion napustio fabriku bez četiri zavrtnja koja su potrebna da bi čep na vratima ostao na mjestu.
Mnogi problemi u Boeingu doveli su do toga da je kompanija prijavila ključne operativne gubitke u ukupnom iznosu od 33,3 milijarde dolara od prizemljenja Maxa 2019. Prognoze su da će se gubici nastaviti do kraja ove godine. Boeing je u opasnosti da svoj dug spusti na status junk obveznica zbog ogromnog povećanja zaduživanja za pokrivanje gubitaka u tom periodu.