„Njemački sindikat mašinovođa (GDL) i Deutsche Bahn postigli su sporazum o platama“, navodi GDL u saopštenju. Dalji detalji biće objavljeni na konferenciji za novinare danas, dodaju.
Glasnogovornik Deutsche Bahn također je potvrdio za AFP da je postignut dogovor.
Mašinovođe su od novembra štrajkovale šest puta, što je izazvalo smetnje velikom broju putnika. Štrajkovi su često trajali i po nekoliko dana, a uzrokovali su i poremećaje u teretnom saobraćaju, s posljednjim prekidom sredinom marta. Krajem januara, željeznički saobraćaj je bio paralizovan pet dana na nacionalnoj mreži u jednom od najdužih štrajkova u historiji Deutsche Bahna.
GDL je tražio više novca za svoje članove, kao i 35-časovnu sedmicu za istu platu kao tokom sadašnje 38-časovne sedmice. Deutsche Bahn je nedavno ponudio do 13 posto više plate, kao i mogućnost smanjenja radne sedmice na 37 sati počevši od 2026. godine.
Najveća evropska privreda mjesecima se suočava sa industrijskom krizama dok se radnici i menadžment u više sektora bore oko uslova usred visoke inflacije i slabe poslovne aktivnosti.
Štrajkovi su pogoršali sumornu ekonomsku sliku, pri čemu se njemačka ekonomija smanjila za 0,3 posto u prošloj godini. Prošlogodišnji prekidi koštali su Deutsche Bahn oko 200 miliona eura, prema procjenama operatera, koji je ukupno zabilježio neto gubitak za 2023. godinu od 2,35 milijardi eura.
Njemačka je kroz historiju bila među zemljama u Evropi u kojima su radnici najmanje štrajkovali. Ali od kraja 2022. godine u zemlji su rastući nemiri radnika, dok su realne plate pale za četiri posto od početka rata u Ukrajini, piše NAP.ba.
Njemačka aviokompanija Lufthansa također je u sukobu oko plata sa zemaljskim osobljem i kabinskim osobljem. Nekoliko štrajkova ozbiljno je poremetilo poslovanje grupe posljednjih sedmica i utjecat će na rezultate u prvom tromjesečju, prema rukovodstvu grupe. Osoblje obezbjeđenja aerodroma je također organizovalo nekoliko napuštanja od januara.