Easyjet će koristiti umjetnu inteligenciju za optimizaciju letova
Između ostalog, oni pomažu osoblju da odluči kako najbolje preusmjeriti avion i preraspodijeliti posadu u hitnim situacijama.
Integrirani kontrolni centar, koji nadzire tok približno 2000 letova dnevno, ključan je za Easyjetove letove. Uključuje sve, od prikupljanja informacija o hitnim promjenama na pojedinim letovima i analize rada motora aviona u stvarnom vremenu do praćenja podataka o zdravstvenom stanju putnika, prenosi francuska novinska agencija AFP.
Ako avion ostane prizemljen zbog različitih razloga – od lošeg vremena do tehničkih problema i mogućih štrajkova u aerodromima – kontrolni centar je taj koji se brine za promjenu logistike leta. Kako bi pomogli u organizaciji tako hitnih promjena u firmi, koriste alat umjetne inteligencije koji radi slično ChatGPT-u. Između ostalog, pomaže osoblju da odluči kako najbolje preusmjeriti avion i preraspodijeliti posadu.
Easyjet upravlja flotom od više od 340 putničkih aviona, uključujući 14 rezervnih aviona, smještenih širom Evrope. "Puno smo uložili u tehnologiju, automatizaciju i umjetnu inteligenciju", rekao je Gill Baudot, direktor mrežne kontrole u firmi, novinarima, prenosi AFP.
O prednostima koje donosi nova tehnologija govorio je i glavni izvršni direktor britanske aviokompanije Johan Lundgren, koji početkom iduće godine odlazi sa svoje pozicije. Između ostalog, rekao je, to im pomaže tačno predvidjeti koju hranu i piće poslužiti na pojedinim rutama leta, a u isto vrijeme smanjuje bacanje hrane. Također im olakšava donošenje odluka o održavanju i pravilnom odabiru aviona koji najbolje zadovoljava potražnju putnika. Ako se tokom leta pojave problemi, obavijesti se šalju na telefone pogođenih putnika.
Između ostalog, prednost u korištenju ovog alata imaju godine s većim brojem djece, prenosi SEEbiz.
Što se tiče nadolazeće ljetne sezone, uprava firme istaknula je kako će ovo biti njihovo "najprometnije ljeto od epidemije covida-19".