"To se odnosi na propadanje obala i nedostatak površina koje mogu podnijeti teške terete, pa sve do nedostatka veza s unutarnjom stranom luka", rekla je Angela Titzrath, čelnica udruženja morskih luka ZDS, za nedjeljno izdanje novina Die Welt u komentarima koje je dpa unaprijed vidjela.
15 milijardi eura predstavljalo bi samo 3% sredstava koje je nova njemačka vlada namijenila za poboljšanje infrastrukture zemlje. "S tim bismo mogli u potpunosti i održivo provesti svu hitnu modernizaciju u roku od 12 godina", rekla je.
Titzrath je rekla da iznos ne bi morao doći samo iz fonda za infrastrukturu, već bi se mogao povući iz obrambenog proračuna, klimatskog fonda, Ministarstva gospodarstva ili proračuna za promet.
Njemačke morske luke imale su ključnu ulogu u svim tim područjima, opravdavajući izdatke iz raznih fondova koje je osnovala vlada kancelara Friedricha Merza, koja je preuzela dužnost početkom svibnja i od tada obećala velika ulaganja u infrastrukturu i obranu, prenosi SEEbiz.
Titzrath je pozvala saveznu vladu da preuzme puno veću ulogu u podršci lukama u zemlji povećanjem godišnjeg iznosa s trenutnih 38 miliona eura na 500 miliona eura, "kako se nedostaci iz prošlosti ne bi ponavljali".
Pozdravila je podršku savezne vlade od dodatnih 400 miliona eura tokom četiri godine iz fonda za klimatsku i energetsku transformaciju za modernizaciju brodarstva i luka na klimatski prihvatljiv način.
"Morske i riječne luke hitno trebaju jače uključivanje savezne vlade", rekla je Titzrath, dodajući da njemačke obalne države nisu u stanju same odgovoriti na izazove.