Novo Nordisk: Prva farmaceutska kompanija koja bi mogla postati vrijedna trilion dolara
Do prije neku godinu ova kompanija bila je poznata uglavnom dijabetičarima, jer proizvodi neke od najpoznatijih insulina na svijetu. Međutim, ni insulini ni lijekovi za hemofiliju nisu je učinili toliko slavnom i profitabilnom koliko je to učinio Ozempic, lijek koji je prvobitno bio namijenjen tretiranju dijabetesa, ali su ga u međuvremenu razni influenseri proslavili kao lijek za mršavljenje.
Toliko brzo se na internetu proširila vijest o njegovoj efikasnosti da je već prošle godine bio najprodavaniji proizvod ove danske kompanije. I Wegovy, Novo Nordiskov drugi lijek za dijabetes koji također može utjecati na smanjenje tjelesne mase, bilježio je konstantan rast prodaje.
Najviše zbog ova dva lijeka u posljednjih godinu dana vrijednost akcija danske farmaceutske kuće je gotovo pa duplirana. Primjera radi, 20. marta prošle godine njena akcija je vrijedila 66,3 eura, a sada je dostigla 121,2 eura, sa tendencijom daljeg rasta. Njena trenutna tržišna kapitalizacija je 590,6 milijardi dolara.
Danska kompanija je, uvidjevši kolika je potražnja za lijekovima za mršavljenje, počela intenzivnije da ulaže u razvoj takvih proizvoda, koji će biti još efikasniji od svojih prethodnika. Upravo je najavila novi takav lijek pod nazivom Amycretin. Rani rezultati testiranja pokazali su da je pomoću ovog lijeka moguće izgubiti 13 odsto tjelesne mase za samo 12 sedmica. Poslije ove objave vrijednost akcija danske kompanije je naravno skočila.
Mediji ovaj lijek nazivaju novim Ozempic-om, a izvršni direktor Novo Noridska Lars Fruergard “najboljim lijekom u svojoj klasi”. Amycretin inače stimuliše najpotentniji glukoinkretin-hormon GLP-1 kao što radi i Wegovy, međutim pored toga utječe i na Amilin. Oba ova hormona utječu na nivo šećera u krvi i na apetit. Ono što bi novi lijek moglo učiniti još popularnijim od prethodnih je činjenica da se Amycretin uzima kao pilula, a Wegovy i Ozempic u vidu injekcije.
Međutim, spomenuti lijek je još uvijek u fazi razvoja. Očekuje se da će do ozbiljnijeg rasta vrijednosti kompanije doći tek kada bude pušten na tržište.