Cijene dionica te švedske kompanije naglo su pale nakon što je kompanija saopćila o dobiti nižoj od očekivane u četvrtom tromjesečju.
Helmersson, koja je provela četiri godine na čelu kompanije te je rekla da je posao bio "vrlo zahtjevan", zamijenit će Daniel Erver, koji je 18 godina radio za kompaniju na različitim funkcijama, pri čemu je zadnja bila vođenje brendinga H&M-a, prenosi Hina.
Dionice grupacije pale su za devet posto na štokholmskoj berzi nakon objave o ostavci Helmersson. Švedska grupacija, drugi najveći svjetski maloprodajni lanac odjeće nakon vlasnika Zare Inditexa, objavila je neto dobit od 840 miliona dolara u 2023., što je povećanje od 2.5 puta u odnosu na godinu ranije.
"Naš rad na poboljšanju opskrbnog lanca i stalna normalizacija vanjskih uzročnika koji utječu na troškove nabave rezultirali su jačom bruto maržom", stoji u saopćenju H&M-a.
"Za mnoge potrošače godinu je obilježila niža kupovna moć zbog visoke inflacije i visokih kamata. Uprkos tome, naša neto prodaja na usporedivim tržištima porasla je u odnosu na 2022.", stoji u saopćenju.
Neto prodaja porasla je za šest posto u cijeloj godini na 236 milijardi kruna. No u četvrtom tromjesečju modni je div saopćio o padu neto prodaje od četiri posto u lokalnim valutama.
Neto dobit H&M-a u četvrtom tromjesečju dosegla je 1.58 milijardi švedskih kruna, u odnosu na neto gubitak od 864 miliona kruna godinu ranije. No prema Bloombergovoj anketi daleko je ispod očekivanja analitičara o dobiti od 3.12 milijardi kruna.
Operativna dobit za godinu se više nego udvostručila na 14.5 milijardi kruna, što odgovara operativnoj marži koja se gotovo udvostručila tokom razdoblja, s 3.2 na 6.2 posto. Fiskalna godina kompanije traje od decembra do novembra.
Kompaniju su povlačenje iz Rusije 2022. nakon ruskog napada na Ukrajinu i program rezanja troškova koštali gotovo 2.6 milijardi kruna. Grupacija, koja uz H&M uključuje brendove kao što su COS, Arket, & Other Stories i Monki, rekla je da vidi "dobre uslove za nastavak profitabilnog i održivog rasta u 2024. godini".
Rekao je da ima za cilj "povećati prodaju za 10-15 posto godišnje uz kontinuiranu visoku profitabilnost".