Kad su se tržišta otvorila u ponedjeljak, dionice su pale čak 6,2%, prije nego što su se kasnije oporavile i trgovale su niže za 3,57%.
Neto dobit u prvoj polovici fiskalne godine iznosila je 742 milijuna singapurskih dolara (559,12 miliona dolara), 48,5% manje od 1,44 milijarde SG$ u istom razdoblju prije godinu dana.
Operativni profit za tvrtku pao je 48,8% na 796 miliona SG$, u odnosu na 1,55 milijardi SG$ prije godinu dana, dok su prihodi porasli za 3,7% na 9,5 milijardi SG$.
Uprkos smanjenju dobiti, zrakoplovni prijevoznik zadržao je privremenu dividendu od 10 singapurskih centi po dionici, prenosi SEEbiz.
Singapore Airlines je u priopćenju naveo da je pad operativne dobiti posljedica "povećanog kapaciteta i jače konkurencije na ključnim tržištima", što je dovelo do pada prinosa i konačno dobiti.
Govoreći na brifingu o zaradi, glavni komercijalni direktor SIA-e, Lee Lik Hsin, rekao je da je firma suočena s jačom konkurencijom na globalnoj razini, dodajući da se druge zrakoplovne kompanije oporavljaju na svoje kapacitete prije Covida.
Izvršni direktor SIA-e Goh Choon Phong također je rekao da je obnavljanje kapaciteta također stavilo veći pritisak na prinose u usporedbi s godinom prije.
Putnički promet porastao je 7,9% na godišnjoj razini, ali to je niže od povećanja putničkog kapaciteta od 11%, rekao je Lee. To znači da je faktor popunjenosti putnika — koji mjeri korištenje kapaciteta zračnih putnika — pao 2,4 postotna boda u odnosu na prethodnu godinu na 86,4%.
Međutim, SIA neće "kočiti rast kapaciteta samo zato što postoji konkurencija na tržištu", dodao je Lee.
Iako se očekuje da će potražnja za zračnim prijevozom biti snažna u drugoj polovici finansijske godine, "operativno okruženje će i dalje biti konkurentno", dodala je SIA.
Prošlog ponedjeljka, SIA je najavila program rekonstrukcije kabine vrijedan 1,1 milijardu SG$ za svojih 41 zrakoplova Airbus A350 dugog i ultra dugog doleta.
Vazdušna kompanija je rekla da će prvi naknadno opremljeni mlažnjak dugog doleta biti u upotrebi do 2026., a program će biti dovršen do 2030.