John Barnett radio je za Boeing 32 godine, do penzije 2017. Danima prije smrti svjedočio je na sudu u tužbi koju je pokrenuo protiv kompanije u kojoj je radio.
Boeing je priopćio da je tužan zbog Barnettove smrti, a mrtvozornik okruga Charleston u saveznoj državi Južna Karolina potvrdio je njegovu smrt za BBC.
Navodi se da je 62-godišnjak preminuo od "samoranjavanja" 9. marta i da policija provodi istragu. Barnett je otišao u penziju zbog zdravstvenih razloga.
Od 2010. Barnett je bio voditelj kvalitete u tvornici u North Charlestonu na izradi 787 Dreamlinera, najsavremenijeg putničkog aviona koji se uglavnom koristi na dugim rutama. Prije pet godina za BBC je rekao da su radnici pod pritiskom namjerno postavljali dijelove ispod nivoa standarda u avione na proizvodnoj liniji.
Također je otkrio ozbiljne probleme sa sistemima za kisik, što bi moglo značiti da jedna od četiri maske za disanje neće raditi u hitnim slučajevima.
Rekao je da je ubrzo nakon početka rada u Južnoj Karolini postao zabrinut da je poticanje izgradnje novih aviona značilo da je proces sastavljanja bio požuren i da je sigurnost bila ugrožena, što je firma zanijekala.
Kasnije je BBC-ju rekao da radnici nisu slijedili procedure namijenjene praćenju komponenti kroz tvornicu, čime su neispravne komponente nestajale.
Rekao je i da su u nekim slučajevima dijelovi, koji nisu zadovoljavali standard, bili uzimani iz kontejnera za otpad i postavljani na avione koji su se gradili kako bi se spriječila kašnjenja.
Barnett je rekao da je upozorio svoje nadređene o ovome, ali ništa nije poduzeto. Boeing je demantovao njegove tvrdnje. Međutim, revizija američkog regulatora, Federalne uprave za zrakoplovstvo (FAA), iz 2017. potvrdila je neke njegove zabrinutosti.
Utvrđeno je da je lokacija najmanje 54 nesukladna dijela u tvornici nepoznata te da se smatraju izgubljenima. Boeingu je naređeno da poduzme korektivne mjere, prenosi Index hr.
Što se tiče boca s kisikom, firma je 2017. rekla da je identificirala neke boce s kisikom koje nisu ispravno radile. No odbacili su tvrdnje da su takve ugrađivane u avione.
Barnett je nakon umirovljenja tužio Boeing. Optužio je kompaniju za ocrnjivanje njegovog karaktera i kočenje njegove karijere zbog problema koje je isticao u javnosti. Boeing je te optužbe odbacio.
U vrijeme svoje smrti, Barnett je bio u Charlestonu na pravnim razgovorima povezanim s tim slučajem. Proše sedmice je dao službenu izjavu u kojoj su ga ispitivali Boeingovi advokati, prije nego ga je unakrsno ispitao vlastiti advokat.
U subotu je trebao biti dodatno ispitan, ali se nije pojavio. Tražili su ga u hotelu nakon čega je pronađen mrtav u svom kamionetu na hotelskom parkiralištu. Njegov advokat rekao je za BBC da je ovo tragedija.
Boeing je poručio da su ožalošćeni zbog njegove smrti te da su njihove misli s njegovom porodicom i prijateljima.
Barnettova smrt dolazi u trenutku kada su Boeing, i njegov ključni dobavljač dijelova Spirit AeroSystems, pod intenzivnim nadzorom zbog niza incidenata. Početkom januara vrata za izlaz u nuždi potpuno novog Boeinga 737 Max ispala su sa aviona nedugo nakon polijetanja iz međunarodne luke Portland.
Preliminarni izvještaj američkog Nacionalnog odbora za sigurnost u saobraćaju sugerisalo je da četiri ključna vijka, dizajnirana da sigurno drže vrata na mjestu, nisu bila postavljena.
Prošle sedmice odbor je rekao da je šestosedmična revizija firma otkrila "više slučajeva u kojima kompanija navodno nije ispunila zahtjeve kontrole kvalitete proizvodnje."