Njemački Hugo Boss bio je među najlošijim rezultatima na indeksu Stoxx 600 do podneva, s padom od 4%, nakon što su analitičari Bank of America Securities snizili ocjenu dionice na lošiju od kupovine. Druga polovica trebala bi predstavljati strožu potrošačku pozadinu s većim popustima, rekli su.
“Nakon vrhunca potrošnje nakon Covida 2022., prihodi luksuznog sektora postupno usporavaju. Američki potrošač bio je prvi koji se normalizirao, a slijedili su ga korejski, evropski i japanski potrošači,” napisali su analitičari BofA Securitiesa u istraživačkom izvještaju u ponedjeljak u kojem se bave izazovima širom luksuznog sektora.
"Budući da podrška jedinog sektora blijedi - kineski potrošači - sve su nacionalnosti sada pod pritiskom", dodali su, opisujući potrošače luksuznih proizvoda kao "sve rasprodane", a kinesku domaću potražnju i potražnju za putovanjima kao "pogoršanu". U svim evropskim luksuznim firmama očekuju pad prihoda od 1% u 2024.
Hugo Boss je primijetio "trajne makroekonomske i geopolitičke izazove", posebno u Kini i Ujedinjenom Kraljevstvu, kada je smanjio svoje izglede za prodaju u julu, prenosi SEEbiz.
Dionice britanskog Burberryja pale su gotovo 3% u ponedjeljak nakon vlastitog sniženja rejtinga od strane analitičara BofA Securitiesa, koji su srezali svoju ciljanu cijenu dionice na 475p (6,31$) sa 700p.
Također su smanjili ocjene francuskih divova luksuza LVMH i Kering s kupovne na neutralnu.
LVMH je u ponedjeljak pao za 0,24%, dosegnuvši najnižu razinu od srpnja 2022., prema podacima LSEG-a. Kering je pao 1,7%, dok je Hermes pao 0,26%.
Stoxx Europe Luxury 10, indeks koji prati najbolja imena u sektoru, uspio se održati na istom nivou, ali je pao 3,82% u ovoj godini do danas.
Nisu jedini u svom medvjeđem pogledu na evropski luksuzni sektor.
“Problem je očito Kina, koja je izrasla iz vrlo malog igrača u industriji luksuzne robe u masovnu prisutnost u posljednjih desetak godina. To trenutno ne funkcionira", rekao je Jon Cox, voditelj europskih potrošačkih dionica u Kepler Cheuvreuxu, za CNBC-jevu "Street Signs Europe" u ponedjeljak.
Izazovi kineskog tržišta nekretnina utječu na tamošnje raspoloženje, u kombinaciji sa znakovima krhkosti u Evropi i neizvjesnosti koju predstavljaju izbori u SAD-u, rekao je Cox.
“Industriju luksuzne robe moglo bi čekati dulje razdoblje slabosti; već smo ga vidjeli za par semestara. Mislim da se većina ljudi nadala da će se stvari poboljšati u drugoj polovici godine - nema znakova da će se to uopće dogoditi u ovom trenutku," rekao je za CNBC.
Potražnja ambicioznih kupaca i mladih koji napreduju u modi izgledaju posebno ranjivi jer njihovi obrasci potrošnje mogu biti promjenjivi - što predstavlja poseban izazov za brendove poput Burberryja koji su se restrukturirali i pokušavaju promijeniti poziciju, primijetio je Cox.