Prema njegovim riječima, rashodi su u odnosu na prvi prošlogodišnji kvartal porasli za 20 posto na 20,76 miliona KM, a u odnosu na planirane za 12 posto.
"U prvom kvartalu ove godine nije bilo prihoda od donacija, a lani smo u istom periodu imali oko 10 miliona KM prihoda samo od donacija. Imamo i pad prihoda od prevoza robe za 1,27 miliona KM u odnosu na isti period lani", rekao je Gligorić.
On je dodao da su poslovni rashodi povećani za 1,07 KM zbog rasta plata i naknada, piše Glas Srpske.
"Imamo i rast finansijskih rashoda za 2,13 miliona KM jer je Ministarstvo finansija dostavilo obračun zateznih kamata na osnovu dospjelih obaveza po kreditima Evropske banke za obnovu u razvoj, Evropske investicione banke i vlada Portugala, Srbije i Poljske. To je direktno uticalo na rezultat poslovanja u ovom periodu", naveo je Gligorić.
On je istakao da su troškovi amortizacije povećani za 556.495 KM, a glavni razlog za to su aktivirane investicije u iznosu od 41 milion KM.
Prema njegovim riječima, situacija u "Željeznicama" nije sjajna, ali rade punim kapacitetom.
"Naš najveći korisnik usluga je Arcelor Mittal iz Zenice. Do juna ćemo ispuniti plan kada je riječ o prevozu rude. Problem nam stvaraju dugovanja partnera jer nam Arcelor Mittal duguje 8,94 miliona KM. On nam je najveći dužnik", kaže Gligorić, navodeći da očekuju bolje rezultate za prvo polugodište.
"Željeznice" su 2019. godinu završile sa dobiti od 1,73 miliona KM, godinu ranije bile su u plusu 28,5 miliona KM, a do tada su konstantno bilježile gubitke.