Tehnički univerzitet u Beču u saradnji s Austrijskom željeznicom (ÖBB) istražuje koji su organizacioni, logistički i pravni uslovi neophodni kako bi se željeznički putnički saobraćaj iskoristio za dostavu paketa istog dana.
U velikim gradovima u Austriji postoje biciklističke kurirske službe koje preuzimaju kratkoročne isporuke, ali još uvijek ne postoji sistem brze isporuke za cijelu zemlju. Dok potražnja u svakom slučaju postoji, neophodna infrastruktura bi morala tek da se stvori.
- Sproveli smo istraživanje i ustanovili da željeznički putnički saobraćaj ima veliki potencijal i da bi mogao da se iskoristi za slanje manjih paketa. Vozovi nisu projektovani za transport robe, ali bi se to relativno lako moglo promijeniti - objašnjava Marcel Weber sa Instituta za saobraćajne nauke.
Kako je saopćeno iz Eurocomm PR-a restrukturiranje prostora u putničkim vozovima nije pretjerano zahtjevno i ono bi moglo da se provede u postojećoj floti već od 2026. godine.
Željezničke stanice bi također morale da se prilagode ovakvom sistemu dostave, a bio bi potreban i IT sistem za upravljanje transportom robe.
Moguća je i saradnja sa drugim logističkim kompanijama. Tako bi biciklistička kurirska služba mogla pošiljku dostaviti do voza pa ga sa ciljnoj destinaciji dopremiti primaocu.
Preliminarne analize su pokazale da bi ovakav koncept mogao funkcionisati i da ima ekonomski smisao.
Biznis.ba / FENA