Gotovo svi autoproizvođači nastoje optimizirati svoje poslovanje kako bi povećali profitabilnost i time stvorili dovoljno rezerve za daljnja velika ulaganja. Naravno, cilj je podići konkurentnost i mirnije ući u ova turbulentna razdoblja. Ford je tako spreman ugasiti pola game, GM je prodao Opel, a Volkswagen odustao od projekta Phaeton.
Ferdinand Dudenhofer, profesor ekonomije iz Duisburga, u svojoj studiji otkriva kako je najprofitabilnija marka Ferrari. Vjerovali ili ne, Ferrari je u prvih šest mjeseci po svakom prodanom primjerku prestižnog automobila imao čistu zaradu od čak 69.900 eura, prenosi Index.hr.
U pogledu profita najjači njemački brend je Porsche, koji je sa zaradom od 17.000 eura po svakom vozilu dvostruko profitabilniji od premium igrača Mercedesa, Audija i BMW, koji prosječno zarade 9000 eura. Maserati i Volvo zarade oko 5000 eura po svakom prodanom primjerku.
A sad oni najgori. Jaguar Land Rover trenutno vozi po rubu i na svakom prodanom automobilu zaradi tek 800 eura. No i to je odlično usporedi li ga se s Bentleyjem koji na svakom prodanom primjerku generira gubitak od čak 17.000 eura. Tesla je zeru bolja, oni gube oko 11.000 eura.
Usporedimo li rezultate s prošlogodišnjima, sasvim je jasno da su Porsche i Ferrari ostali na jednako visokoj razini kao najprofitabilniji proizvođači automobila.
Biznis.ba