20+ godina
sa vama
temporalna distorzija

Jeste li se ikad zapitali zašto u tržnim centrima nema satova? Razlog je iznenađujući

Autor: Biznis.ba
Foto: Unsplash
Postoji pametan razlog zašto su satovi tako rijetki u tržnim centrima, a to je mali trik koji se zove temporalna distorzija.

Nekima najdraža zanimacija, a nekima nužno zlo – rijetko koja osoba nije provela nekoliko sati lutajući u bespućima tržnih centara. A mnogi su vjerovatno izgubili i pojam o vremenu. Međutim, jeste li ikada primijetili sat u nekom od centara?

Odgovor je vjerovatno – ne. Tržni centri su jedna od onih mjesta gdje vrijeme kao da ispari i gdje bi 20-minutni šoping mogao lako da se pretvori u višesatno trošenje novca, piše Metro.

Zapravo, postoji pametan razlog zašto su satovi tako rijetki u tržnim centrima, a to je mali trik koji se zove temporalna distorzija. Odnosno, to je čin mijenjanja percepcije osobe o vremenu.

Dakle, kako to funkcioniše? I, da li nas to tjera da trošimo više novca?

“Nepostojanje satova u tržnim centrima pomno je razrađena strategija, duboko ukorijenjena u psihologiji potrošača”, kaže psihologinja Laura Geige.

Ona kaže da je to osmišljeno da produži trajanje vaše posjete, a samim tim i vaše izdatke.

“Tržni centri su projektovani da budu samostalni svemiri u kojima se konceptom vremena suptilno manipuliše. Namjerno izostavljanje satova strateški je element psihologije okoline, čiji je cilj da vas odvoji od prolaska vremena”, dodaje.

I kako zaboravljamo na vrijeme dok kupujemo, usput podstičemo udubljivanje u iskustvo kupovine. Ne možemo da skrenemo pogled.

“Što duže ostanete u ovom bezvremenom stanju, veća je vjerovatnoća da ćete dodatno kupovati, podstaknuti odvajanjem od vanjskih vremenskih obveza i rasporeda”, objašnjava Laura.

To nije jedina taktika kojom vas tržni centri privlače: oni također stvaraju određenu vrstu atmosfere pomoću kontrolisane rasvjete, temperature i muzike u pozadini.

“Ovi osjećajni znakovi osmišljeni su da bi podigli vaše raspoloženje, smanjili stres i suptilno podstakli potrošnju stvaranjem okruženja koje djeluje umirujuće i podsticajno”, kaže Laura.
i
Javna je tajna da trgovine i supermarketi koriste tehnike kako bi privukli ljude da troše više novca. Jeste li se ikada zapitali zašto u prodavnicama često sviraju opuštene pjesme?

To je zapravo psihološka tehnika.

“Supermarketi obično puštaju sporiju muziku kako bi se kreirala mirna atmosfera bez žurbe ostavljajući vas u prodavnici što duže”, rekao je Richard Price, stručnjak za uštedu novca i direktor online supermarketa Britsuperstore.

“Kako biste se izborili s tim kada obavljate nedjeljnu kupovinu, svakako sebi postavite vremensko ograničenje – sat je odlična početna tačka”, dodaje.

Također, s godinama kolica za kupovinu su postala veća, kako bismo unutra mogli i staviti više robe.

“Što su veća kolica, veća je vjerovatnoća da ćete na kraju da potrošite više, pa umjesto toga pokušajte da se zadržate na ručnoj korpi”, objasnio je Richard.

“Istraživanje je pokazalo da kada se veličina korpe udvostruči, potrošači kupuju 40 posto više”, kaže.

I, prilično je uobičajno da se skuplji proizvodi postavljaju na police u ravni očiju. Da biste pronašli jeftinije alternative, samo pogledajte malo više ili niže.

© Copyright 2005. - 2024. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba