"OVI indeks je i četvrti mjesec zaredom zabilježio pad na godišnjem nivou, 5.4 posto u odnosu na april prošle godine, što je usporavanje pada u odnosu na 8.4 posto zabilježenih u martu. Desezonirane vrijednosti upućuju na to da je u odnosu na prethodni mjesec potražnja za radom porasla za 1.3 posto, ali od početka ove godine indeks je ukupno ipak u padu, i to za 2.7 posto", piše na internetskoj stranici EIZ-a.
S obzirom na to da je drugo tromjesečje tek započelo, EIZ-ovi analitičari napominju da treba pričekati barem podatke za maj da bi se moglo s većom sigurnošću komentirati signale s tržišta rada i njihov utjecaj na stopu rasta realnog BDP-a, prenosi Index hr.
Prodavač i dalje najtraženije zanimanje
Prvih pet najtraženijih zanimanja ostalo je isto u odnosu na april prošle godine - prodavač je ostao na poziciji najtraženijeg zanimanja, slijedili su konobar i kuhar, a vozač i skladištar su se zamijenili za četvrto i peto mjesto.
Najveći pozitivan doprinos stopi rasta indeksa u aprilu dali su oglasi za vozače, referente i kuhare, dok su najveći negativan doprinos imali oglasi za skladištare i poslove u financijama. Programeri su na skali najtraženijih zanimanja pali za šest mjesta, s 19. na 25. mjesto, isto kao i poslovi u financijama, koji su s 15. pali na 21. mjesto. Na istoj skali su se najviše "popela" zanimanja farmaceut i kozmetičar, za šest mjesta, u slučaju farmaceuta s 29. na 23. mjesto, a kozmetičara s 26. na 20. mjesto, naveli su iz EIZ-a.
U odnosu na april 2023. godine, povećao se udio oglasa u kojima se traži srednji nivo obrazovanja, sa 63.3 na 65.5 posto, dok su se udjeli oglasa u kojima se tražila niska ili visoki nivo obrazovanja smanjili sa 17.2 na 16.2 posto za nisku i s 19.5 na 18.3 posto za visoki nivo obrazovanja.
Najveći negativan doprinos godišnjoj stopi pada indeksa dali su oglasi u kojima se tražila visok nivo obrazovanja, a najmanji negativan doprinos stigao je od oglasa sa srednjim nivoom obrazovanja, napominju analitičari.
Broj oglasa rastao samo na južnom Jadranu
Trend rasta udjela oglasa koji nude ugovor na neodređeno nastavio se i u travnju, najviše nauštrb ugovora na određeno, ali i sezonskih zaposlenja, čiji je udio iznosio 10.7 posto. Južni Jadran je jedina regija koja je u aprilu imala pozitivan doprinos stopi rasta oglasa i gdje je zabilježen godišnji rast broja oglasa od tri posto.
Zanimanja s najvećim pozitivnim doprinosom stopi rasta indeksa u toj regiji bila su prodavač, hotelijer/ugostitelj, konobar te kuhar. Kod kuhara i konobara došlo je do rasta udjela oglasa u kojima se nudi ugovor na neodređeno, i to nauštrb ugovora na određeno vrijeme, kod hotelijera/ugostitelja dinamika je bila slična, s razlikom da se smanjio i udio sezonskih poslova, dok se kod prodavača povećao udio oglasa na određeno vrijeme, najviše nauštrb sezonskog zaposlenja, naveli su iz EIZ-a.
OVI - Online Vacancy Indeks - mjesečni je indeks online oglasa slobodnih radnih mjesta razvijen na Ekonomskom institutu u saradnji s portalom MojPosao, a svrha mu je pružanje pravovremenih informacija o trenutnom stanju potražnje za radom.
OVI indeks izrađuje se jednostavnim prebrojavanjem broja jedinstvenih novih oglasa čiji rokovi prijave završavaju u mjesecu za koji se indeks izračunava. S obzirom na to da se uzimaju oglasi objavljeni putem samo jednog portala, broj oglasa izražava se kao indeks (bazna godina je 2020.).