20+ godina
sa vama
iskoristite ih

Uz ovih 10 poslovnih savjeta, uspjeh je zagaratovan

Autor: Biznis.ba
Foto: Ilustracija
Iako putem društvenih mreža možemo kreirati velike grupe kontakata, još uvijek će veliku težinu imati kontakti koje ste stvorili uživo.

Premda je prošlo preko 20 godina, neki poslovni savjeti iz devedesetih zlata vrijede. Evo o kojim se korisnim savjetima radi.

1. Vrata se otvaraju ovisno o tome koga poznajete
Kasnih 90-ih možda smo govorili doslovno o vratima, ali u modernom virtualnom svijetu princip je ostao isti. Kada se prijavljujete na oglas za posao ili razmišljate o tome s kojim se ljudima želite povezati, zajednički poznanici ili saradnici mogu odigrati pozitivnu ulogu. Iako putem društvenih mreža možemo kreirati velike grupe kontakata, još uvijek će veliku težinu imati kontakti koje ste stvorili uživo.

2. Dobro je imati kontakte, ali važno ih je i održavati
Upoznati neku osobu gubitak je vremena ako ne planirate uložiti dodatni trud kako biste tu osobu s vremena na vrijeme podsjetili na to da ste se upoznali ili joj dali uvid u svoj razvoj karijere održavanjem kontakta. Podignite slušalicu s vremena na vrijeme, javite se bivšim kolegama i čestitajte praznike poslovnim partnerima. Male geste jednoga dana mogu biti od velike važnosti.

3. Nastojte se prilagoditi u novoj situaciji
Korporativna kultura nekad se vodila pravilom "jedna veličina pristaje svima". Ako ste imali priliku raditi bilo koji uredski posao bilo gdje, od vas se očekivalo da se ponašate profesionalno, da poštujete hijerarhiju i radite ono što vam se kaže, bez previše negodovanja. Individualne organizacijske kulture danas su možda nešto drugačije, ali potreba da se testira ‘možete li se uklopiti u postojeći tim’ uvijek će postojati.

4. Obucite se za posao koji želite raditi
Kao i poslovna kultura, poslovno odijevanje nekada je slalo vrlo jasnu poruku. Tokom 90-ih, kao junior ste mogli biti obučeni poslovno ležerno, primjerice, u polo majicu i hlače ili suknju i lijepu bluzu. Do trenutka kada ste dogurali do seniorske pozicije, savjetovali su vas da potražite odijelo, pristojne cipele i modne dodatke. Na temelju vašeg izgleda nadređeni su dobili jasnu poruku da imate ambiciju napredovati. A to pravilo vrijedi i danas – bez obzira na to što vaš šef danas možda nosi traperice i jednostavnu crnu majicu.

5. Budite skromni i voljni učiti kroz svaki zadatak
Tokom 90-ih, ako vas je šef tražio da mu donesete kavu i deset kopija ugovora, učinili ste to s osmijehom. Shvaćali ste da ste plaćeni za posao koji vam daje izravan uvid u ponašanje nadređenih, kontakt s njima i učenje od njih, prenosi She.hr. Danas, oni s malo iskustva mogu doći u napast odbiti nešto što smatraju ‘beskorisnim poslom’, ali to ne znači da je odbijanje dobra ideja. Ljudska priroda nije se previše promijenila: skromnost će uvijek biti na cijeni.

6. Uspjeh ne ovisi o trudu, već o vidljivosti i vrijednosti
Na početku karijere ljudi se jako trude i beskrajne radne sate ulažu u zadatke koje niko ne vidi. Teško da ćete napredovati ako se ne pobrinete da menadžeri budu svjesni vašeg doprinosa i njegovog utjecaja. Današnje stavljanje timova u fokuse i produktivnost znače da je stvaranje vidljive dodane vrijednosti važnije nego ikad.

7. Loše ponašanje utječe na vaš ugled
Izgubiti živce na poslu nikada nije bilo poželjno, čak ni danas, uprkos nešto ležernijim pravilima i prijateljskoj radnoj atmosferi na poslu. Upravo suprotno, danas su rizici i veći jer vaš ispad neće biti samo nešto što se prepričava među kolegama ili kruži kao urbana legenda među novim zaposlenicima, već je velika vjerovatnost da ćete završiti na nekoj društvenoj mreži. Iste sekunde.

8. Iskoristite sve blagodati edukacija koju vam poslodavac plaća
Koncept ‘zaposlenici se moraju usavršavati kako bi ostali konkurentni’ postoji već nekoliko decenija, a posljednjih godina 20. stoljeća firme nisu škrtarile na tome. Danas, mogućnosti su još veće, posebno zahvaljujući (besplatnim) online edukacijama. Iako firme još uvijek ulažu novac u edukaciju zaposlenika, pitanje je vremena kada će odgovornost dodatnog učenja i usavršavanja biti u potpunosti na samim zaposlenicima.

9. Želite li sačuvati tajnu, nemojte je nikome otkrivati
Tračanje na poslu postoji oduvijek, a 1996. glavna briga bila je: što ako kolegi povjerite glasinu, a to dođe do krive osobe. Danas je ovo posebno rizično jer će, zahvaljujući svim sredstvima komunikacije i društvenim mrežama, vaša tajna zajamčeno biti otkrivena ili doći do krive osobe.

10. Poštivanje tuđeg vremena je bitno
Poslovna kultura 90-ih nije poznavala kašnjenje i remećenje tuđeg rasporeda. Mislili smo da su ljudi tada zaposleni, ali danas je ta zaposlenost otišla korak dalje. S obzirom na opterećene rasporede modernog doba, kašnjenje nije samo nepristojno, već možete nepovratno izgubiti priliku za sklapanje dobrog posla.

© Copyright 2005. - 2024. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba