Najbrojniji među svim posjetiocima su bogati Kinezi koji u Zemlji izlazećeg sunca kupuju markiranu odjeću, obuću i sve ostalo što im padne pod ruku.
Vlasnik Louis Vuitton-a i Dior-a prijavio je povećanje prodaje u Japanu za čitavih 57%, dok je u Evropi, Kini i SAD ukupan rast prodaje samo 1% u drugom kvartalu, što je, osim u ranim danima pandemije, najniži nivo rasta od globalne finansijske krize 2009. godine.
Druge kompanije koje proizvode luksuznu robu, kao što je švajcarska Compagnie Financiere Richemont, koja je vlasnik marki Cartier i Van Cleef & Arpels, takođe su prijavile ogroman rast prodaje u Japanu. Evropska moda, sva luksuzna roba, sve što se smatra skupim i poželjnim, u Japanu se prodaje kao ludo, a u drugim krajevima planete sve manje.
Razlog tome su atraktivne cijene u Japanu, koje su posljedica slabljenja jena. Stranim turistima odgovara kurs u mjenjačnicama zbog kojeg za valutu iz sopstvene zemlje dobijaju znatno više jena nego ranije, prenosi Ekapija. A cijene robe u Japanu su, naravno, izražene u japanskoj valuti.
Kako ovaj mehanizam funkcioniše u praksi, najbolje pokazuje primjer vrijednosti jela koje košta 1.000 jena. Da bi ga neko kupio 2019. godine, tada bi morao razmijeniti 8 EUR, a početkom ovog proljeća samo 5,8. Slična je situacija i sa luksuznom robom. Primjera radi, luksuzni sat koji je 2019. koštao 5.600 EUR "pojeftinio" je u međuvremenu na 4.000 EUR.
Kada se na to doda povraćaj poreza koji mogu ostvariti neki turisti, jasno je zašto stranci masovno odlaze u kupoholičarske ture. I oni sami su toga svjesni, pa troše više nego ranije. Tako su između januara i marta 2024. u Japanu trošili za 52% više novca nego u istom periodu prije pet godina, prenosi Biznis i finansije pozivajući se na Japanoramu i Euronews.