Britanska antimonopolska aganecija upozorila je Google na novčane kazne i na nalog za promjenu načina rada jedne od najunosnije usluge ovog giganta. Uprava za konkurenciju i tržište navela je da Google koristi svoju dominaciju u tehnološkom oglašavanju kako bi dala prioritet sopstvenim uslugama i time nanosi štetu hiljadama britanskih izdavača i oglašivača.
Google je dugo imao ključnu poziciju koja mu je omogućila da prikuplja podatke o korisnicima što je stvorilo uslove za ciljane oglase. Prodajni oglasni prostor se služi tehnologijom koja pruža mogućnost izdavačima da prodaju svoje proizvode.
Google koristeći svoje algoritme izračunava oglasni prostor i cijene oglašavanja. Oglašavanje na mreži je najunosniji posao Alphabeta, koji generiše oko 225 milijardi dolara ili 80 posto ukupnog prihoda u 2022.
Regulatori EU su kritikovali Googlovu dominaciju u tehnološkom oglašavanju. Prošle godine su podignute antimonopolske optužbe protiv kompanije zbog favorizovanja sopstvenog programa razmjene oglasa u odnosu na konkurente.
Protiv Googla krenula je i Evropska komisija ali i Ministarstvo pravde SAD. Čini se da su pred gigantom teška vremena, prenosi "PCpress".