Kada je zvanično lansiran 1. aprila 2004. godine, Gmail je ponudio čitav gigabajt prostora za skladištenje podataka, što je bila nevjerovatna količina u poređenju sa drugim provajderima elektronske pošte u to vreme.
Ta činjenica, kao i reputacija kompanije Google da zbija šale, mnoge je natjerala da pomisle da je i Gmail samo još jedna prvoaprilska šala.
Gmail nalozi su u početku radili na bazi pozivnica i toliko su bili traženi da su se na eBay-u prodavali po cijeni od čak 250 dolara.
Dvije decenije kasnije, Gmail ima oko 1,8 milijardi korisnika, odnosno približno jednog korisnika na svaki email koji imate u vojoj arhivi. I to je ono što je Gmail načinilo toliko inovativnim kada je lansiran – svoju elektronsku poštu možete da zadržite zauvijek.
Gmail je promijenio igru na nekoliko drugih načina, postavši prvi korak u ekspanziji Google-ovog internet carstva izvan okvira njegovog još uvijek dominantnog pretraživača.
Poslije Gmaila došli su Google Maps i Google Docs sa aplikacijama za obradu teksta i tabela. Zatim je uslijedila akvizicija video sajta YouTube, praćena uvođenjem Chrome pretraživača i Android operativnog sistema koji pokreće većinu svjetskih pametnih telefona, prenosi B92.
Ono što je još bitnije, komunikacija na Gmailu nije ograničena samo na elektronsku poštu. Tu je Google Chat, koji je kreiran kao podrška za poslovne korisnike, zajedno sa Google Docs i Ggoogle Drive funkcijama.
Uprkos tome što aplikacije za razmjenu poruka, kao što je Slack, dominiraju poslovnom komunikacijom, izgleda da Gmail i dalje djeluje poprilično stabilno i snažno.
Popularni servis je nedavno predstavio AI alate koji mogu da pomognu u izradi emailova, pretraživanju vaše arhive i poboljšanju bezbjednosti.
Korisnici će moći da da AI koriste za email poruke, tekstualne dokumente, automatsko generisanje fotografija i videa uz Slides, Sheets će moći da kreira formule zasebno, prevod će biti automatizovan u Meet servisu, dok će Chat dobiti fluidnije funkcije za obavljanje zadataka.