Jedna je firma ipak uspjela usred raznih promjena: Netflix.
Streaming platforma nadmašila je očekivanja Wall Streeta po svim glavnim financijskim pokazateljima u rezultatima trećeg tromjesečja 17. oktobra, s dionicama koje su porasle do najviših razina svih vremena. Dionice su porasle za više od 50% od početka godine.
U usporedbi s drugim igračima, Netflixov broj pretplatnika i profitabilnost se ističu.
Streamer je dodao više od 50 miliona pretplatnika koji plaćaju od pokretanja napada na lozinke u maju 2023. Očekuje se da će njegova projicirana cjelogodišnja operativna marža dosegnuti 27%, a uprava nagovještava da firma ima potencijal da s vremenom osigura marže slične mrežama za emitiranje, koji su hsitorijski bili u rasponu od 40% do 50%.
A u prva tri kvartala 2024. Netflix je zaradio otprilike 6,9 milijardi dolara neto prihoda. Njegovi konkurenti nisu ni blizu.
Disney (DIS) i Paramount Global (PARA) upravo su izvijestili o svom prvom tromjesečju dobiti u svojim poslovima strujanja ranije ovog ljeta. Pomak za industriju, da, ali ne i lijek za sve probleme koji muče tradicionalne medije, s Comcastom (CMCSA), posljednjom firmom koja je odlučila odvojiti svoje kabelske mreže.
"Netflix očito bježi s loptom, a medijske streaming firme bore se uopće doći na teren", rekao je Barton Crockett, direktor Rosenblatt Securitiesa, prethodno za Yahoo Finance.
Drugi analitičari nagomilali su to razmišljanje, proglašavajući zloglasne ratove oko strujanja službeno završenima, prenosi SEEbiz.
"Netflix je pobijedio u ratovima za streaming", rekao je MoffettNathanson, jedna od vodećih firmi za istraživanje kapitala za tehnološki i medijski sektor, u bilješci koju je prošle sedmice napisao analitičar Robert Fishman. "Medijski prostor trenutno je definiran dihotomijom u kojoj Netflix stoji kao usamljena iznimka."
Analitičarka Bloomberg Intelligencea Geetha Ranganathan složila se, nedavno izjavivši za Yahoo Finance's Market Domination da je firma "nedvojbeno" osigurala svoju poziciju broj 1.
"Streaming ratovi", koji su neslužbeno započeli u novembru 2019. nakon pokretanja Disneyjeve vodeće streaming platforme, pokrenuli su ubrzanu utrku za sadržaj, talent i, što je najvažnije, pretplatnike.
Cilj je bio privući što više korisnika. To je dovelo do ere prekomjernog trošenja dok su se platforme, i nove i etablirane, utrkivale da privuku vrhunske producente i osiguraju najtraženije emisije.
U to je vrijeme Netflix (NFLX) bio kolovođa. Platforma je slavnom producentu Ryanu Murphyju osigurala značajan ugovor vrijedan 300 miliona dolara 2018. Kreatorica "Bridgertona" Shonda Rhimes također je potpisala ugovor s firmom otprilike u to vrijeme, zaključivši ugovor vrijedan 100 miliona dolara.
Uskoro su slijedili i drugi. U 2019. Warner Bros. Discovery (tada poznat kao WarnerMedia) navodno je izdvojio više od milijardu dolara za prava na streaming "Teorije velikog praska". Comcastov NBCUniversal (CMCSA) iste je godine izdvojio 500 miliona dolara za prava na streaming "The Office". Čak je i Big Tech uložio sve, s Appleom (AAPL) koji je uložio 6 milijardi dolara u lansiranje Apple TV+, koji je u to vrijeme nudio samo devet originalnih serija.
Ali investitori su brzo shvatili da je streaming težak posao. Teško je unovčiti korisnike, opravdati visoku cijenu sadržaja, zadržati angažiranost pretplatnika i ostvariti profit. Primjer: borba s profitom u Disneyju, Warner Brosu i Paramountu, među ostalima.
Netflix, kojeg čak i njegovi konkurenti smatraju "zlatnim standardom" u strujanju, dosljedno je imao prednost zbog svoje prednosti prvog pokretača kao tvrtke za strujanje čiste igre. Njegov inovativni pristup unovčavanju, koji uključuje kontroverzne akcije slamanja dijeljenja lozinki i ponude pretplate na više razina, također je pomogao poboljšati njegovu poziciju.