Čelić: Sezona jagode nikad bolja, proizvođači zadovoljni i urodom i cijenom
Jagoda iz Čelića se proda u najvećem procentu na tržištu BiH, dok manje količine idu i u izvoz.
Enver Zejćirović, ove godine je zasadio jagodu na 3,5 dunuma, a urodom je i više nego zadovoljan.
„Evo samo na ova tri plastenika, to je oko 1000 kvadrata, ubrao sam oko 3.5 tone jagode. Specifična sezona po mnogo čemu. Berba je krenula relativno rano, a cijena je bila na početku oko 5-6 KM za kilogram, da bi u jeku berbe pala na 2.20 KM, a sada je ponovo oko 5 KM. Ja sam završio berbu za ovu godinu“, kazao je za Vijesti.ba Enver Zejćirović.
Naš sagovornik jagodu uzgaja isključivo u zatvorenom prostoru, jer su klimatske promjene takve da je sve teže uzgajati ovo voće na otvorenom.
Dva i po dunuma jagode u plastenicima uzgaja i Fatima Čitaković. Kod nje sezona još traje, a stotine kilograma ubrane jagode čekaju kupca koji cijelu godinu kupuje kod nje.
„Ja se moram pohvaliti da imam možda najkvalitetniju jagodu. Ove godine sam prezadovoljna. Cijena je dobra, posebno sada na kraju sezone. Ja radim sa mužem, a imam i radnike koje angažujemo u toku sezone branja“, kaže Fatima.
Jagodarstvo je skup biznis i iziskuje velika ulaganja u sadnice i infrastrukturu. Znajući to, Vlada TK kroz subvencije ulaže u ovu granu poljoprivrede.
"Od ukupno nešto više od 2,3 miliona KM, sa koliko su kroz ovaj program pomognuti poljoprivrednici sa područja Čelića, za proizvodnju jagode u zaštićenom prostoru u 2023. godini izdvojeno je više od 1,1 milion KM, za proizvodnju sadnica jagodičastog i bobičastog voća u iznosu više od 100.000 KM, za proizvodnju krošnjastog voća više od 300.000 KM, za sufinansiranje nabavke plastenika visokih tunela 227.500 KM, za proizvodnju jagodičastog voća na otvorenom 3.320 KM", kazao je Fedahija Ahmetović, ministar poljoprivrede, vodoprivrede i šumarstva TK.
Pet je vrsta jagode kojima čelićka klima godi i to Clery, Asja, Alba, Aprika i Brila. U čast jagodi, u Čeliću se svake godine održava manifestacija „Dani jagodastog voća“, što je prilika da uzgajivači pokažu svoje proizvode, a i pronađu neka nova tržišta.