Na otvorenju su bili prisutni naručitelji radova, slovenska državna firma "Daris", potpredsjednica slovenske vlade i ministrica infrastrukture Alenka Bratošek, direktor bh. kompanije "Euro-asfalt d.o.o.", državna služba za nadzor i razvoj infrastrukture, te ostali učesnici ovog projekta.
Osim autoceste, u sklopu projekta je i nekoliko regionalnih puteva. Na trasi se nalazi 45 objekata, mostovi, nadvožnjaci, podvožnjaci, propusti i trotračni dvocjevni tunel, koji se nalazi skoro na samom graničnom prijelazu s Hrvatskom Gruškovje-Macev. Time je i Slovenija završila autoceste na dionici od Austrije prema Hrvatskoj.
Radovi su započeli u maju 2016. godine, ugovoreni rok je bio 30 mjeseci, a bh. kompanija je izgradnju završila više od dva mjeseca prije isteka roka.
Osim što je "Euro-asfalt d.o.o." kao izvođač zadovoljan da je posao završen prije isteka roka, ovo je velika stvar za lokalno stanovništvo, za Sloveniju, jer je ovim projektom rasterećena glavna autocesta.
- Prisutni smo četiri godine u Sloveniji. Ovo je još jedan u nizu uspješno završenih projekata. Prethodni projekat je bio pripremni proces za izgradnju druge etape autoceste poddionice Podlehni-Gruškovje. Trenutno je u procesu projekat, nakon potpisivanja ugovora, na jednom od najvažnijih infrastrukturnih objekata u Sloveniji, a riječ je o izgradnji drugog tira željezničke pruge Divača-Koper dužine 24 kilometra. Tim projektom Koper postaje još konkurentniji za uvoz robe prema unutrašnjosti Slovenije i Evropi - kazao je Hamed Ramić, direktor kompanije "Euro-asfalt d.o.o.".
Violeta Bulc komesarka za promet i infrastrukturu EU je napomenula kako se nada da će i BIH ubrzati izgradnju koridora 5c, i ostale prometne infrastrukture kako bi se sto prije povezala s ostatkom regije i EU.
U ovoj kompaniji se nadaju pozitivnom ishodu ovog natječaja, gdje će se raditi rušenja naplatnih kućica, izgradnja cesta kroz Maribor. Kompanija se prijavila u martu ove godine na natječaj za izgradnju tunela Karavanke, između Slovenije i Austrije.
Vrijednost navedenih radova je po prihvaćenoj ponudi iznosila nešto više od 46 miliona eura. Zahtjevan projekat zahtjevao je angažman praktično kompletne firme koja je logističkom i drugom potporom morala organizirati rad u inozemstvu, te praćenje projekta kako bi se osigurao uspješan završetak. Tim od 15-ak inženjera i tehničara i oko 150 djelatnika firme potpomognut s velikim brojem domaćih podizvoditelja suočio se sa zahtjevnim projektom, koji je osim vrlo nezgodne konfiguracije terena dodatno otežavala blizina međunarodnog graničnog prijelaza, te stalno odvijanje vrlo intenzivnog prometa po samoj trasi izgradnje. Uz angažman preko 300 radnika u najintenzivnijem periodu gradnje, te velikog broja mehanizacije i opreme (preko 60 jedinica vozila i strojeva), te brojnih dobavljača materijala, danas sa zadovoljstvom mogu reći da su uspješno odradili još jedan projekt.
Biznis.ba