Prije više od četvrt vijeka, tačnije 1997. godine, redakcija magazina „Turistička prizma“ pokrenula je međunarodnu akciju pod nazivom - Za novi kvalitet u turizmu, koja je prvo vođena na prostorima Srbije, Crne Gore i BiH, da bi je ubrzo proširili na ukupan prostor EX YU, zatim na Mađarsku, Rumuniju, Bugarsku i Albaniju.
Od početka pa do danas, ideja vodilja je bila da se na jedan poseban način, doprinese podizanju nivoa turističkih usluga i podstakne inovativnost u turističkoj privredi.
Specifičnost ove akcije je da je vode turistički novinari iz zemalja regiona, kao dobri poznavaoci dešavanja na terenu. Naime, novinari članovi žirija su jedini predlagači i donosioca odluka o nagraĐenima, a PRIZMA i povelja se dodeljuje u 12 kategorija, međutim, praksa je pokazala da žiri nikada nije dodijelio priznanja u svim kategorijama u jednoj godini, što dovoljno govori o oštrim kriterijumima prilikom nominacije i odlučivanja. Međunarodni novinarski žiri je tako i ove godine dodijelio samo 10 priznanja.
Nagrade u vidu statua koje simbolizuju zarotiranu prizmu u prostoru i povelja, svečano su uručene dobitnicima danas na Beogradskom turističkom & MICE forumu održanom na Beogradskom sajmu.
Nagrađeni po kategorijama:
- kategorija – DMO – Destinacijska menadžment organizacija
Prizme su dodeljene turističkim organizacijama Grada Novog Sada i Opštine Kotor, kao i Turističkoj zajednici Kantona Sarajevo
- kategorija – Zdravstveni turizam
Daruvarske toplice, Hrvatska -
- kategorija – Wellness i Spa centri i hoteli
Hotel Borovi, Sjenica, Srbija
- kategorija – Nautički turizam
Biograd na moru, Hrvatska
- kategorija – Poslovni hoteli
Hotel „Jelena”, Banja Luka, BiH
- kategorija – Mali hoteli
Hotel Rozka, Krvavec, Slovenija
- kategorija – Manifestacioni turizam
Turistička organizacija Opštine Kučevo, Srbija
- kategorija – Prateće delatnosti, usluge i proizvodi u turizmu
Info center SOS Proteus, Kranj, Slovenija
(Biznis.ba / FENA)