GIPS TK: Grad Tuzla i Tuzlanski kanton u gradski prevoz uložili 0 KM, poskupit ćemo i karte za 30%
Iz Gradske uprave Tuzla su kazali kako je urađena Studija o potrebi da Grad Tuzla ima svoje javno preduzeće za prevoz putnika. Studija je obuhvatila dva modela rješenja ovog problema.
„Da se ide na formiranje javnog preduzeća koje bi obavljalo funkciju prevoza u nekom pojasu užeg, urbanog dijela, a postoji mogućnost da se angažuju i neke druge firme. Čini se dug period do kraja godine, ali kratak je za formiranje tog nukleusa javnog preduzeća. Ali sve ćemo učiniti da u tom pravcu radimo“, kazao je Miralem Mulać, Šef Službe za komunalne poslove Grada Tuzle.
Iz GIPS-a su se danas ponovo oglasili saopštenjem za javnost u kome su naveli je Tuzlanski kanton jedini u kojem gradska i kantonalna vlast ne izdvajaju novac za subvencije prevoza građanima.
”Ukoliko Grad Tuzla ili Tuzlanski kanton žele da osnuju novu firmu za prijevoz putnika, GIPS podržava tu inicijativu. Također, Uprava GIPS-a je dobila odobrenje od svojih udjeličara da ovim dopisom ponudi Gradu Tuzla, ministarstvu saobraćaja TK ili Vladi TK firmu Gradski i Prigradski Saobraćaj d.o.o. Tuzla na kompletno upravljanje bez ikakvih naknada. U tom slučaju mogu preuzeti upravljanje firmom i gradskim prijevozom bez ikakvih troškova i investicija i samim time da određuju broj polazaka i cijene svih karata i to odmah, a sve u korist uposlenika javnog saobraćaja, studenata, đaka i radnika. Naš prijedlog je da i cijene karata budu kao u ostalim gradovima BiH i regije. Kao primjer možemo uzeti grad Sarajevo gdje karta od Ilidže do Baščaršije iznosi 1.60 KM, te i karta od Šićkog Broda do Simin Hana treba da iznosi 1.60 KM“, naveli su iz GIPS-a.
Iz ove kompanije ističu da su u proteklih 10 godina i Tuzlanski kanton i Grad Tuzla, za subvencije prevoza građanima izdvojili 0 KM.
„Mi smo jedina regija u kojoj Grad i Kantonalna Vlada ne učestvuju u gradskom prijevozu ni na koji način. U Sarajevu postoji kantonalna firma za obavljanje prijevoza i privatna firma koja obavlja 75% autobuskog prevoza i sve karte su subvencionirane kao pomoć građanima. I ranije u gradskom prijevozu učestvovalo je nekoliko privatnih firmi i tamo također Gradske vlasti subvencioniraju karte svojim građanima. U Brčkom vlada subvencionira građanima karte za prijevoz. U Beogradu, Zagrebu i mnogim drugim gradovima regije i Evrope, putnicima se subvencionira prijevoz, ali samo u Tuzli, Gradske i Kantonalne vlasti nisu omogućile bilo kakve subvencije građanima i ne učestvuju u gradskom prijevozu putnika ni na koji način. GIPS Tuzla se više puta u proteklih 10 godina obraćao Gradu Tuzla i Vladi TK sa prijedlogom i zahtjevom za subvencioniranje i pomoć građanima, ali bez ikakvih odgovora. Gradski i Prigradski Saobraćaj d.o.o. Tuzla je privatna firma koja obavlja prijevoz putnika na području Grada Tuzle i Tuzlanskog Kantona. Kao i svaka privatna firma, svoje troškove finansira iz prihoda, u ovom slučaju prodaje karata. Dakle, svaki mjesec GIPS ima troškove plata, doprinosa, održavanja vozila i troškove nafte i prirodnog plina. Svi ovi troškovi se finansiraju od prodaje karata putnicima. Ukoliko nema putnika, kao što je u ovom slučaju nedjeljom, onda se ovi troškovi ne mogu finansirati. Također, ukoliko su troškovi veći nego prihod od karata, onda mora doći do poskupljenja karata. U narednom periodu će doći i do poskupljenja karata u okvirnom iznosu od 30%. Nove cijene karata će biti objavljene u narednom periodu kada se završi detaljna analiza. Gradski i prigradski saobraćaj Tuzla nema ništa protiv da obavlja prijevoz nedjeljom i da smanji cijene karata, ali to jednostavno nije moguće finansijski. Kompletnu odgovornost za ukidanje polazaka nedeljom i kompletnu odgovornost za cijene karata gradskog prijevoza snose Grad Tuzla i Tuzlanski kanton”, navode u saopćenju.