20+ godina
sa vama
BiH

Hranu plaćamo 19 posto više, troškove stanovanja 12, restorane 9 ...

Autor: Biznis.ba

Da troškovi života u BiH neprestano rastu u svakom aspektu i da ste svojom platom prošle godine mogli kupiti mnogo više nego danas potvrđuju i novi podaci Agencije za statistiku BiH.

U martu 2023. godine zabilježen je novi rast cijena, a u odnosu na mart prošle godine cijene su porasle, u prosjeku, za za čak 10,3 posto, prenosi Klix.

Cijene proizvoda i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju u Bosni i Hercegovini mjerene indeksom potrošačkih cijena, u martu 2023.godine u odnosu na prethodni mjesec, u prosjeku su zabilježile rast nivoa za 0,4 posto.

Posmatrano po odjeljcima prema namjeni potrošnje (COICOP), u martu 2023. godine u odnosu na prethodni mjesec, u prosjeku je zabilježen rast cijena u odjeljcima Hrana i bezalkoholni napici za 0,9%, Alkoholna pića i duhan za 2,4%, Odjeća i obuća za 2,1%, Namještaj i kućanski uređaji za 0,2%, Zdravstvo za 0,2%, Rekreacija i kultura za 0,6%, Restorani i hoteli za 0,2% te Ostala dobra i usluge za 1,8%.

U martu 2023. godine u odnosu na prethodni mjesec, u prosjeku je zabilježen pad cijena u odjeljcima Stanovanje i režijski izdaci za 0,3% te Prijevoz za 1,5%.

Prosječni rast cijena u odnosu na isti period prošle godine zabilježen je u odjeljcima Hrana i bezalkoholni napici za 19 %, Alkoholna pića i duhan za 6%, Stanovanje i režijski izdaci za 11,9%, Namještaj, kućanski uređaji i redovno održavanje kuće za 12,1%, Zdravstvo za 2,9%, Komunikacije za 0,9%, Rekreacija i kultura za 9,4%, Obrazovanje za 2,3%, Restorani i hoteli za 8,6% te Ostala dobra i usluge za 10,2%.

Prosječni pad cijena je zabilježen u odjeljcima Odjeća i obuća za 6,1% i Prijevoz za 0,9%.

Indeks potrošačkih cijena u Bosni i Hercegovini izračunava se na osnovu reprezentativne liste proizvoda koju u 2023. godini čini 610 proizvoda. Svakog mjeseca prikuplja se oko 21.000 cijena na unaprijed definiranom uzorku prodajnih mjesta na dvanaest geografskih lokacija.

Cijene se prikupljaju na dvanaest lokacij/gradova u zemlji (Banja Luka, Bihać, Bijeljina, Brčko, Doboj, Istočno Sarajevo, Mostar, Prijedor, Sarajevo, Trebinje, Tuzla, Zenica) odabranih prema kriteriju broja stanovnika i njihovoj ulozi u geografskom području kojem pripadaju.

Iz Agencije za statistiku BiH ističu da su obuhvaćeni najvažniji proizvodi i usluge koje kupuje stanovništvo radi finalne potrošnje. Obuhvat dobara i usluga redovno se revidira kako bi se očuvala reprezentativnost liste proizvoda s obzirom na ukuse potrošača i njihove navike u pogledu kupovine.

Podsjetimo, prosječna inflacija u BiH u 2022. godini u odnosu na 2021. godinu iznosila je 14 posto, objavila je Agencija za statistiku BiH.

U godišnjem biltenu "Indeks potrošačkih cijena u Bosni i Hercegovini" Agencije za statistiku BiH se navodi da je u 2022. godini u odnosu na 2021. zabilježen prosječan rast cijena hrane i bezalkoholnih pića za 21,5 posto, duhana i alkoholnih pića za 1,7 posto, stanovanja i režijskih troškova za 14 posto, namještaja i kućanskih uređaja za 8,9 posto, te zdravstva za 1,5 posto.

Kada ova poskupljenja saberemo s onim koja su zabilježena ove godine, građane samo može zaboljeti glava...

Biznis.ba

© Copyright 2005. - 2024. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba