U utorak je cijena zrna arabice, koja čini većinu globalne proizvodnje, premašila 3.44 dolara po funti (0.45 kg), nakon što je ove godine skočila više od 80 posto, dok je kava sorte robusta poskupjela više od 60 posto.
Čitlučka firma Eurovip jedna je od najvećih firmi u Bosni i Hercegovini koja se bavi preradom kave, a priča o uspjehu ove firme zasniva se na brandu "Cafe Brazil".
Oni su u razgovoru za Fenu potvrdili kako je cijena sirove kafe na svjetskom tržištu duže vrijeme u konstantnom porastu.
- Isto tako, u tom periodu došlo je do porasta cijene energenata, transporta. Mi prerađivači kafe smo se maksimalno trudili da našim kupcima omogućimo što prihvatljivije cijene naših proizvoda, Tako da smo smanjivali našu maržu kako ne bi morali podizati cijenu naših krajnjih proizvoda. Zbog jako velikog porasta cijene sirove kave na svjetskom tržištu, mi prerađivači kafe nismo mogli da apsorbiramo kompletno povećanje cijene sirove kave tako da smo bili primorani da podižemo cijene naših proizvoda – navode iz Eurovipa.
Na porast cijena kafe utjecalo je nekoliko faktora.
- Nama proizvođačima na povećanje cijene našeg proizvoda najviše utječe povećanje cijene ulazne sirovine, znači povećanje cijene sirove kafe. Na povećanje cijene sirove kafe na svjetskom tržištu utjecali su lošiji vremenski uvjeti u Brazilu i Vijetnamu koji su dva najveća svjetska proizvođača kafe, te povećanje popularnosti kave jer se potrošnja kafe u Kini udvostručila u posljednjoj deceniji – naglašavaju iz ove čitlučke firme..
Osim već sadašnjeg poskupljenja, ljubitelji kafe mogli bi očekivati i nova poskupljenja.
- Cijena sirove kafe i dalje je u stalnom porastu i dostiže rekordne granice. Ako se i dalje nastavi rast na svjetskom tržištu, moguće je da dođe do poskupljenja gotovih proizvoda i u narednoj godini. Za podizanja nabavne cijene, vrlo je vjerovatno da će i ugostiteljski objekti podizati cijene kafe – smatraju iz firme Eurovip.
Evropski mediji prenose tvrdnje stručnjaka koji smatraju kako su gotovo svi brendovi na prekretnici, a mnogi od njih razmišljaju o povećanju cijena u supermarketima u prvom kvartalu 2025. Također, neke velike pržionice u Evropi već su planirale povećanje cijene od 10 posto za kraj decembra ili početak januara.