Hrvatska će u septembru raspisati tender za gradnju mosta na rijeci Savi, kod Gradiške, potvrđeno je "Nezavisnim" u Vladi Hrvatske.
"Objava tendera neće biti u avgustu, iako je tako prvobitno bilo najavljeno, zato što se u međuvremenu moralo pristupiti usklađivanju zakonskih regulativa, s obzirom na to da se radi o međudržavnom mostu", objašnjeno je iz "Hrvatskih cesta".
Ističu da hrvatska strana ne odugovlači početak izgradnje mosta, jer, kako naglašavaju, bilo je bitno pripremiti sve potrebne parametre i usklađenja.
"Tender koji prethodi objavi bit će spreman u rujnu ove godine, tako da se i ne može govoriti o velikom kašnjenju", ističu i dodaju da su se radne grupe dviju zemalja redovno sastajale i zajedno usklađivale sve aktivnosti u vezi s pripremom gradnje mosta.
"Objava natječaja predviđena je planom 'Hrvatskih cesta', a s time je i razvidno osiguranje sredstava", naglasili su.
Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS, ne krije nezadovoljstvo što je raspisivanje tendera nekoliko puta odgađano, ali se nada da će se sada konačno početi s poslom.
"Prvo su nam rekli da definitivno počinju u martu, pa su rekli definitivno početkom avgusta, pa su rekli definitivno polovinom avgusta, a moja zadnja informacija koju imam kad sam bio na odmoru je kraj avgusta. Ja se zaista nadam da više nema nikakvih smetnji. Svi smo mi nestrpljivi, ali nadam se da su sada otklonjene sve prepreke, ako su to i bile prepreke, i da će definitivno biti sada. Biću zadovoljan ako bude i u septembru, ali moja zadnja informacija koju imam je kraj avgusta", rekao je Trninić za "Nezavisne".
Dodao je da je zadovoljan što je konačno pri kraju posao na izgradnji novog graničnog prelaza, koji će se nalaziti na početku budućeg mosta, a za koji kaže da je najsavremeniji u regionu.
"U Upravi za indirektno oporezivanje uvjeravaju nas da će oni prije kraja godine, neovisno o dinamici gradnje mosta, preusmjeriti sve operacije u vezi sa teretnim saobraćajem s postojećeg prelaza u Gradišci na novi prelaz, tako da će se barem djelimično smanjiti velike gužve koje sada postoje na tom prelazu", rekao je Trninić.
Ismir Jusko, ministar transporta i komunikacija BiH, kaže za "Nezavisne" da nema novih informacija u vezi s mostom, ali da vjeruje da više nema nikakvih prepreka da se s tim poslom počne što prije.
"Mnogo mi je stalo do toga da, dok sam u ovom mandatu, počnu radovi na tom mostu. Sa time bih lično zatvorio dobar dio strateških planova u nešto više od dvije godine, koliko sam na ovoj poziciji, a most Gradiška lično smatram jednim od najvećih prioriteta", rekao je Jusko.
Podsjećanja radi, BiH, odnosno RS, obezbijedila je polovinu od ukupno 30 miliona evra za izgradnju mosta, a Hrvatskoj će trebati još nekoliko desetina miliona evra kako bi most bio priključen na autoput Zagreb - Beograd. Vlada Hrvatske je tek ove godine uključila sva ta sredstva u plan "Hrvatskih cesta", čime su se konačno, nakon gotovo deset godina, stekli svi uslovi da se počne sa gradnjom.
Hrvatska se ranijih godina pravdala da nema vlastitih sredstava te da čeka novac od EU, a da je sada konačno riješeno pitanje finansiranja i s njihove strane, jer je taj dio obezbijeđen od strane Evropske komisije.
Biznis.ba / NN