Drvni sektor BiH zaslužuje dodatnu promociju, kao i lokalne zajednice koje su ključne za privlačenje investicija - istaknuto je danas tokom Drvno-tehnološke konferencije "Sarajevo Wood Days 3" koju je organizirao Drvni klaster "Namještaj i drvo" s partnerima.
Organizacijom ovakvih konferencija, kako je kazao Dinko Mujkić iz ovog klastera, nastoji se prebroditi situacija s koronavirusom koja narušava privredu u svijetu i omogućiti domaćim izvozno orjentisanim kompanijama i lokalnim zajednicama što bolju promociju i jačanje njihovih kapaciteta.
Konferenciji u Centru Skenderija prisustvovali su samo govornici, zbog epidemioloških mjera, dok su zainteresovani mogli pratiti prenos uživo. Mujkić je podsjetio da za sutra pripremaju Investicioni samit lokalnih zajednica Zapadnog Balkana.
- Osnovni cilj je da pokažemo, ne samo u našoj zemlji nego u regionu i šire, da funkcionišemo uprkos veoma otežanim uslovima poslovanja, tako da ćemo, nadam se uskoro, kada se steknu uslovi za sajmove, opet biti prisutni na tim manifestacijama - naveo je Mujkić dodajući da se tržište namještaja zapadne Evrope prilično stabiliziralo.
U Privrednoj komori FBiH, kako je kazao potpredsjednik Mirsad Jašarspahić, poseban fokus stavili su na prerađivačku industriju među kojom je industrija namještaja, a u smislu šta će se desiti ukoliko dođe do smanjenja narudžbi od njihovih kupaca s obzirom da se radi o izvozno orjentisanoj grani industrije u FBiH i BiH.
- Prije pandemije nije prošao ni jedan značajniji sajam namještaja u Evropi, a da bh. kompanije nisu osvajale priznanja i prve nagrade. To je dokaz da samo kvalitet i ozbiljan pristup poslu pravi ozbiljan brend - naveo je Jašarspahić.
Prvi znaci oporavka bh. privrede već su vidljivi o čemu govore i statistički podaci o vanjskoj trgovini, a među sektorima koje bilježe rast je i drvna industrija. Jašarspahić dodaje da se pomalo vraćaju stare i dolazi do novih narudžbi, a također se koristi prilika tzv. pregrupisanja lanaca dobavljača u prerađivačkoj industriji gdje se glavni dizajnerski brendovi, kada je riječ o namještaju, okreću podizvođačima i dobavljačima bližim Evropi, a to je zapadni Balkan i BiH.
Nagib Mujkić, direktor „Tisakomerca“ iz Žepča, kazao je da im je kriza predstavljala izazov kome su se uspješno prilagodili radeći na projektima razvoja i širenja firme.
- Na vrijeme smo se pripremili, uspjeli smo se reorganizirati, čak i više investirati i za gotovo 80 posto povećali broj zaposlenih. Dakle, među rijetkim smo firmama koje su u ovoj situaciji uspjele povećati broj zaposlenih i promet, zadržati tržište, a što je najvažnije, sačuvali smo zdravlje naših radnika - izjavio je Mujkić.
Dodao je da nastavljaju razvijati proizvodnju od metala i plastike, prvenstveno za fabrike namještaja, metalne industrije i građevinarstva.
(FENA)