20+ godina
sa vama
BiH

Ministar Kalem: Pokrenuli smo kapitalne projekte na koje se čekalo decenijama

Autor: Biznis.ba
adi_kalem_2021

Ministar saobraćaja u Vladi Kantona Sarajevo Adi Kalem kaže da je u kratkom mandatu i usprkos činjenici da je na čelo ministarstva došao neposredno pred početak vanredne situacije, započeo ili realizirao brojne projekte na koje je Kanton Sarajevo čekao godinama.

Kao jedan od tih projekata navodi nabavku novih tramvaja i trolejbusa.

- Naš cilj je bio da vozni park dovedemo u stanje koje zadovoljava evropske standarde kvaliteta. Prije svega, kada je riječ o tramvajima, u pitanju je nabavka 15 novih vozila, vrijednost ovog projekta je 30 miliona EUR. Raspisan je  javni poziv po EBRD procedurama, izvršena je evaulacija prispjelih ponuda u predkvalifikacijama i nastavljena daljna procedura javnog poziva. Očekujemo se izbor dobavljača bude završen do aprila, a Ugovor mjesec dana kasnije. Prema našim planovima isporuka prvog tramvaja bi trebala biti u roku od 16 mjeseci, a za 24 mjeseca planirano je da bude gotova kompletna isporuka. To znači, ako sve bude po planu, da bi prvi tramvaji trebali na sarajevskim šinama biti do septembru 2023. godine, a nakon toga u roku od 8 mjeseci svih 15 tramvaja, ističe Kalem.

Dodaje da je namjera bila nabaviti i 25 novih trolejbusa, vrijednosti 15 miliona eura.

- Ovdje smo u potpunosti, upravo po EBRD procedurama okončali javni poziv, izabrani su ponuđači, kompanija BKM Holding, iz Minska, Bjelorusija. Ugovor je spreman, nalazi se kod banke. Čekamo sada šta će EBRD. Mi se ipak nadamo, da će biti po planu i da će ugovor biti potpisan, kako je i planirano, polovinom ovog mjeseca. Rok isporuke je 16 mjeseci, s tim što bi prvi novi trolejbusi trebali stići u toku 2021. godine. Nadamo se da će tako i biti. Moram još napomenuti da smo u ovom mandatu, sa UNDP-om, završili nabavku 9 novih minibusa, što je također projekat koji je za Sarajevo više nego potreban i dobrodošao, kaže resorni kantonalni ministar.

Kada su u pitanju kapitalni projekti vezani za saobraćajnice u Kantonu Sarajevo Kalem kaže da su  Ministarstvo saobraćaja i Direkcija za puteve  u teškom i izazovnom periodu pokrenuli 106 projekta izgradnje, rekonstrukcije i rehabilitacije saobraćajnica, od čeg je njih 71 već završeno. Od preostalih projekata, 23 je u realizaciji, a 12 u pripremi za realizaciju. Na iste je sada utrošeno preko 19,1 milion KM budžetskih sredstava.

Vezano za I transferzalu, nakon šestomjesečnog zastoja ponovo su počeli radovi na ovom dijelu trase, vrijednost radova je 21,7 miliona KM. Riječ je o dvije dionice onoj Bare - Tunel KG - Donji Hotonj, te drugoj od ulice Kranjčevićeva do ulice Braće Begić, gdje je vrijednost radova 21,4 miliona KM.

U toku su radovi na IX transferzali, potpisan je 4,9 miliona KM vrijedan ugovor na izgradnji kružnog toka i pripremni radovi su u toku. Planirano je da tokom ove godine sve bude završeno, a to znači spajanja prve etape prve faze sa objektom nadvožnjaka, započinjanje i izgradnja objekta rondoa na spoju IX transverzale sa ulicom Safeta Zajke te izgradnja spoja IX transferzale sa LOT-om 2C Sarajevske obilaznice, čime će se izvršiti funkcionalno spajanje ove saobraćajnice.Također, očekuje se završetak izgradnje servisne saobraćajnice u zoni IX transverzale u naselju Halilovići.

- Ne treba zaboraviti i XII transferzalu, saobraćajnicu od Stupske petlje do novog velikog kružnog toka prema Dobrinji, te nastavak do entitetske linije. U toku je izrada izvedbenog projekta i elaborata eksproprijacije. Treba podsjetiti da su završeni radovi u Ulici Džemala Bijedića, izgrađen kružni tok Hamdije Čemerlića – Put života – Krupska, na A transferzali također završeni radovi na zaštiti od buke... Trebalo bi mi zaista dosta vremena da nabrojim sve što je planirano ili se već radi, a spada u veće projekte. Zato, bez imalo pretjerivanja, moram reći da je ova Vlada pokrenula ili započela kapitalne projekte na koje se u KS čekalo decenijama, kaže Kalem.

Ministarstvo saobraćaja Kantona Sarajevo je u svom ekspozeu kao jedan od prioriteta postavilo sanaciju trolejbuske linije prema Vogošći, sa dvije elektrovučne podstanice. Sporazum za finansiranje ovog projekta, u vrijednosti od 10 miliona eura, je gotov, i trenutno se, ističe Kalem, čeka na potpisivanje između Evropske investicione banke i državnog ministra finansija.

- To je takva politika EIB, da prvo ide sklapanje ugovora s državom BiH, pa onda ide potpisivanje ugovora na nižim nivoima. Sporazumom je predviđeno da pet miliona eura ide za sanaciju mreže, i pet za nabavku novih trolejbusa, i izuzetno mi je drago što smo doveli ovaj projekt do faze realizacije, i da smo ispunili obećanje koje je ovo Ministarstvo dalo na početku svog mandata, pojašnjava ministar.

Govoreći o izgradnji tunela Kobilja Glava, Kalem podsjeća da je raspisan pretkvalifikacijski tender i da je u toku procjena ponuda. On očekuje da krajem januara bude raspisan tender sa kraćom listom izvođača te da bi radovi konačno trebali početi krajem marta ove godine.

- Za dionicu III Hotonj – Jošanica (spoj na autoput A1) u julu je konačno dobijena urbanistička saglasnost, pa se odmah počelo s izradom projektne dokumentacije glavnog projekta za građevinsku dozvolu. Procjenjena vrijednost projekta I transverzale kroz Vogošću je 100 miliona KM, a vrijednost izrade projektne dokumentacije je 1,5 miliona KM. Ministarstvo saobraćaja KS je poslalo dopis Vladi FBiH za finansijskom pomoći prilikom izrade projektne dokumentacije, navodi Kalem.

Kako bi se riješio problem parking mjesta u gradu i kantonu, ministar Kalem je najavljivao projekat "Smart parking - sistem detekcije slobodnih parking mjesta". Istiće da ovaj projekat nije ostao tek u najavi.

- Raspisan je međunarodni tender i taj projekat će omogućiti svim korisnicima da putem mobilne aplikacije i video displeja imaju uvid u lokacije devet gradskih parkinga na području općina Centar i Stari Grad, odnosno u broj slobodnih parking mjesta kojim raspolažu. Riječ je o parkinzima koji su najfrekventniji u gradu, a nalaze se u ulicama Reisa Džemaludina Čauševića, Miss Irbina, Musala, Obala Kulina bana (parking kod Pozorišta),Obala Kulina bana (parking kod Vijećnice ), Hamdije Kreševljakovića, Hamdije Kreševljakovića (parking-plato kod Grčke ambasade),Tina Ujevića i Džidžikovac. Sarajevo dočekuje 2021. godinu sa novim pametnim parking sistemom u ulicama Brodac i Bistrik, a u tome smo dobili snažnu podršku Razvojnog programa Ujedinjenih nacija (UNDP), odnosno programa "Air Pollution Management and Smart Parking Solution”.  Procjena je da veliki dio gradskih gužvi i dodatno zagađenje zraka nastaju uslijed traženja slobodnog parking mjesta. Kako bi se doprinijelo smanjenju emisije plinova, reduciranju saobraćajne gužve, te povećavala sigurnost u saobraćaju od velikog značaja je ovako Smart rješenje, kaže Kalem.

Ministarstvo saobraćaja KS je dalo saglasnost za ulice Brodac i Bistrik, a firma CET Energy je provela tehničko rješenje detekcije slobodnih parking mjesta putem IP kamera, koje imaju funkciju senzora, te serverima šalju informaciju o zauzetosti svakog parking mjesta. Također, puštena je u rad aplikacija za lakše i brže plaćanje parkinga u Sarajevu. Ova će aplikacija služiti kao platforma za implementaciju Smart parkinga u gradu Sarajevu.

Uporedo se, kaže, radilo i na projektu taktilnih traka i zvučne signalizacije za slijepe i slabovidne osobe.

- Glavni projekat taktilnih površina i zvučne saobraćajne signalizacije na užem lokalitetu naselja Skenderija urađen je prvenstveno da bi se omogućilo sigurnije kretanje za slijepe i slabovidne osobe. Na terenu to znači da smo ugradnjom taktilnih ploča i zvučne saobraćajne signalizacije obuhvatili 12 ključnih tačaka na ovom području kako bi se olakšalo kretanje slijepih i slabovidnih osoba do njihovog doma koji se nalazi u Ulici Podgaj. Ključne tačke su obuhvatile sve semaforizirane raskrsnice i pješačke prelaze te autobuska, trolejbuska i tramvajska stajališta. Dakle, omogućeno je korištenje JGPP i olakšano osobama sa invaliditetom mogu samostalno kretati i obavljati svakodnevne poslove i aktivnosti. Istovremeno, slijepim i slabovidnim osobama olakšana je komunikacija, omogućen pristup u najrazličitijim segmentima kulture, usluga, ekonomije, kaže Kalem i dodaje kako su u ministarstvu vrlo ponosni na ovaj projekat.

Ističe da je njegov mandat obilježen i izuzetnom suradnjom sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD) i Evropskom investicijskom bankom (EIB), koje su dale veliku i snažnu podršku mnogim projektima, zbog čega je i on sam vrlo zadovoljan.

- U toku mandata EBRD je u Kantonu Sarajevu u svim resorima realizirao projekte vrijednosti od 108 miliona eura. No, kad je u pitanju moj resor, moram istaknuti veliku pomoć kod nabavke novih trolejbusa (15 miliona eura), remont pruge od Ilidže do Marijin Dvora (20 miliona eura), ostale projekte iz javnog prijevoza (10 miliona eura). Tu je i velika pomoć kod pripreme projekta "Sarajevski javni prijevoz", zatim i podrška za nabavku novih tramvaja, saniranje stanja u Grasu. Saradnja sa EBRD i EIB je bila odlična. I nije to samo ocjena nas koji smo radili u Vladi Kantona Sarajevo. Dobili smo i sve komplimente od odgovornih iz ovih evropskih institucija, što je također potvrda da smo radili prema planu i dogovorima koji smo postizali. To je kompliment ne samo ministarstvu koje sam vodio već i ostalim kolegama iz Vlade Kantona Sarajevo, zaključuje ministar Adi Kalem.

(FENA)

© Copyright 2005. - 2024. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba