Pripreme za 15. Međunarodni sajam privrede u Tešnju teku prema dinamičkom planu. Završeno je postavljanje sajamskih hala i podpolagački radovi, a ovih dana se kreće s unutrašnjim uređenjem.
Istovremeno teku marketinške aktivnosti (reklame, bilbordi, društvene mreže), kao i ostala tehnička pitanja vezana za konferencijski dio i boravak brojnih domaćih i stranih delegacija.
Ovogodišnji sajam očekuje oko 300 izlagača iz Holandije, Njemačke, Italije, Slovenije, Hrvatske, Srbije, Austrije, Makedonije, Crne Gore, Turske i naravno BiH, a država partner je Makedonija.
Predsjednik Udruženja privrednika 'Biznis centar' Jelah-Tešanj Senad Brka kaže da su se, kad su odlučili razgovarati o državama partnerima iz okruženja, vodili činjenicama da je ovo do početka 90-tih godina bio jedan jasno definiran ekonomski prostor.
- Istina, da se sad sve više i priča o regionalnoj privrednoj saradnji. Mi smo željeli te i takve aktivnosti implementirati i svjesno smo išli u početku na države s kojima BiH nema neriješenih političkih i drugih pitanja – kaže.
Podsjeća da je prije dva dana održan sastanak predstavnika Udruženja privrednika 'Biznis centar' Jelah-Tešanj sa ambasadorom Republike Sjeverne Makedonije Ekremom Ebibijem.
Delegaciju Udruženja privrednika činili su predsjednik Senad Brka i koordinator projekta između Vlade Republike Sjeverne Makedonije i Udruženja privrednika 'Biznis centar' Jelah-Tešanj Venan Hadžiselimović, a utvrđeni su tehnički detalji dolaska državne i privredne delegacije u Tešanj.
- Prvenstveno nas interesira njihova poljoprivredna proizvodnja s obzirom da mi u Udruženju imamo jake firme u tom segmentu. Mislim na AS grupaciju, DUKAT, Biošamp - ističe.
Brka naglašava i da je preliminarno dogovoreno sponzorstvo za 2020. godinu, i to s privrednom delegacijom Crne Gore.
- Kad je u pitanju Crna Gora nama je interesantna luka Bar, slobodna carinska zona. Interesantna nam je kao turistička destinacija, te kao država za plasman naših roba i usluga - kaže on.
Dodaje da su neke članice udruženja već ušle na tržišta tih država poput firmi Madi, Hifa Oil, Artisan, Danijel S.
- Crna Gora je otvorila 32 poglavlja kad je u pitanju pristupanje u EU, imaju trenutno više od tri milijarde eura ulaganja u turizam i mi tu imamo svoje šanse. Naravno, prvi preduvjet da bi se krenulo u realizaciju aktivnosti je dovođenje u red saobraćajnica Foča - Nikšić - Podgorica, koje povezuju naše dvije države - kaže Senad Brka, predsjednik Udruženja privrednika 'Biznis centar' Jelah-Tešanj.
Kako sajam godinama održava kontinuitet, Brka kaže da ideje crpe iz znatno razvijenijih država, sa sajmova u Minhenu, Hanoveru, Frankfurtu.
- Budući da je Tešanj napredna regija koja sama sebe reklamira time što dokazuje da rad može odvesti daleko i privući strane investicije, na pitanje gdje i kako vide sajam u budućnosti, predsjednik Udruženja kaže da im je cilj da ostanu broj 1 u BiH - navodi Brka.
Kaže da bi ih radovalo što više isključivo privrednih sajmova 'pa neka tržište reguliše ko može opstati'.
(FENA)