20+ godina
sa vama
BiH

Neshvatljiva avansna isplata 4,6 miliona KM za neizgrađena tramvajska stajališta

Autor: Biznis.ba
page
Ovih dana očekuje se epilog priče o sumnjivoj isplati 4,6 miliona KM konzorciju okupljenom oko BS Telecoma za projekt gradnje tramvajskih stajališta u KS, koje je potpisao SDP-ov bivši ministar saobraćaja Adnan Šteta.

Meni je bilo neshvatljivo da su ta sredstva avansno isplaćena. Simptomatična mi je bila ta avansna isplata 4,6 miliona KM za svega sedam dana, iako nijedno tramvajsko stajalište nije bilo izgrađeno, poručuje u razgovoru za Vijesti.ba Zvonko Marić, zastupnik SBB-a u Skupštini KS.

Dug Grasa danas je 400 miliona KM

On navodi da je još od samog početka svog djelovanja kao zastupnika u Skupštini KS ukazivao na kriminal u KJKP Gras, čiji se dug u posljednjih nekoliko godina sa milion i po popeo na čak 400 miliona KM.

- Vrlo dobro poznajem genezu kriminala i svega onoga što se dešava u tom javnom preduzeću. Sjećam se smjene bivšeg direktora Ibrahima Jusufranića, koji je oslobođen optužbi da je firmu oštetio za oko 100 hiljada maraka nabavkom praonica od kojih je jedna instalirana, a druga nije - kaže Marić.

Međutim, navodi naš sagovornik, za vrijeme Jusufranića Grasov vozni park kud i kamo bio je bolji, a saobraćaj znatno bolje funkcionirao nego danas.

- Ja znam da su određeni politički krugovi tada bili instruirani da ruše tog direktora. Poslije njega znam da je bilo oko milion i po KM duga Grasa, a danas on iznosi oko 400 miliona - rekao je Marić.

Prema njegovim riječima, Gras je potom krenuo u sunovrat i povratka tom javnom preduzeću više nije bilo.

- Ako je tada podignuta optužnica protiv Jusufranića, pitao sam se onda šta je sa svim onim ljudima koji su upravljali Grasom poslije njega, a načinili su na stotine miliona duga - ističe Marić.

Naglašava da je, nažalost, činjenica da mnoga javna preduzeća nisu depolitizirana, pa određene političke stranke koriste svoj utjecaj kako bi u upravljačke strukture tih preduzeća instalirale svoje ljude.

- Jedini kontinuitet u tom Grasovom propadanju je sindikalna podružnica od koje je sve polazilo. Oni su smjenjivali i postavljali direktore, pa čak nabavljali i vozila i rezervne dijelove, što je meni bilo van pameti - govori Marić.

Osvrnuo se i na aferu "tramvajska stajališta" i sumnjivu isplatu 4,6 miliona KM konzorciju okupljenom oko BS Telecoma za projekt njihove gradnje, koji je potpisao SDP-ov ministar saobraćaja Adnan Šteta.

Podsjetimo, Skupština KS na nedavnoj je sjednici primila k znanju Informaciju o utrošku sredstava za projekat "Izgradnja i opremanje tramvajskih stajališta za kontrolisanu naplatu karata i uvođenje elektronskog sistema naplate". Tada je usvojen i zaključak koji je predložio predsjedavajući Mirza Čelik, kojim se Uredu za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom nalaže da ispita sve navode koje su zastupnici iznijeli na toj sjednici i o tome izvijesti Skupštinu KS.

- U ono vrijeme zastupnik Edin Forto, koji je u prošlom mandatu sjedio pored mene u skupštinskoj klupi, bio je vatreni pobornik da se Gras privatizira ili da ide u stečaj. I cijeli mandat bio je na tom fonu. Ja iskreno nisam bio ni za, ni protiv, nego naprosto da se stručnjacima pruži šansa da kažu koje bi bilo najbolje rješenje za tog gubitaša koji opterećuje Kanton, ali i kod građana izaziva nervozu zbog nefunkcioniranja, pogotovo linija na padinskim dijelovima - govori Marić.

Forto naprasno promijenio stav

A onda kada je došao na poziciju premijera KS, napominje Marić, Forto je naprasno promijenio svoj stav i odlučio da sanacija i rekonstrukcija tramvajske pruge, te uvođenje elektronske naplate karata kao i zatvaranje tramvajskih stajališta budu jedan od prioriteta Vlade KS.

- Ja sam mu nekoliko puta otvoreno na sjednici rekao da sam zbog toga pomalo iznenađen. Mislim da je za sanaciju Grasa iz budžeta izdvojeno oko 200 miliona KM - navodi Marić.

Naglašava da je u Informaciji koja se na nedavnoj sjednici Skupštine KS našla pred zastupnicima bilo navedeno da je za svega sedam dana izvođaču radova na izgradnji tramvajskih stajališta isplaćeno oko 4,6 miliona KM.

- Meni je bilo neshvatljivo da su ta sredstva avansno isplaćena. Simptomatična mi je bila ta avansna isplata 4,6 miliona KM za svega sedam dana, iako nijedno tramvajsko stajalište nije bilo izgrađeno. Ja zaista ne znam nikoga ko je normalan da mu je to normalno - jasan je Marić.

Podsjeća da je na toj sjednici Skupštine sadašnjem ministru saobraćaja Adiju Kalemu postavio pitanje oko redoslijeda izvođenja radova vezano za sanaciju pruge i izgradnju stajališta.

- Pitao sam ga zar nije logično da se prvo obavi rekonstrukcija pruge, pa da se tek onda rade stanice, a ne da se prvo izgrade stanice, jer će se onda one morati skrnaviti kako bi se postavila sva infrastruktura neophodna za rekonstrukciju pruge - kazao je Marić.

Napominje da mu se ponekad beznadežnim učine svi napori koje zastupnici ulažu kroz svoje zastupničke inicijative, pokušavajući nešto da pokrenu.

- I čini mi se da se na taj način samo određenim strukturama zamjeramo. Ne znam da li se to više isplati, jer nekako sam sve više mišljenja da to samo vodi u jedan besmisao i beznađe - zaključuje Marić u razgovoru za Vijesti.ba.

D.K

Biznis.ba / Vijesti.ba

© Copyright 2005. - 2024. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba