Naveseno je da se protesti nastavljaju sa povećanjem obima obustavljanja lanaca snabdijevanja. Noć su proveli na ulicama širom BiH.
Usvojena je i dopuna Platforme za pregovore, kao zvaničnog dokumenta i jedinstvenog pregovaračkog stava sektora.
Ovom odlukom potvrđuje se da je Platforma za pregovore u potpunosti legitimisana voljom Plenuma i da predstavlja zvanični mandat za razgovore sa institucijama Bosne i Hercegovine i međunarodnim partnerima.
- Kroz ovaj dokument zahtijevamo konkretne i mjerljive rezultate, a ne deklarativna obećanja. Pregovori moraju biti transparentni, inkluzivni i hitni, jer svako dalje odgađanje produbljuje krizu u lancima snabdijevanja i ugrožava ekonomsku stabilnost Bosne i Hercegovine, navode.
Zahtjevi su:
ODRŽAVANJE HITNE SJEDNICE VIJEĆA MINISTARA BiH
Zakazivanje hitne sjednice sa jedinom tačkom dnevnog reda:
„Razmatranje i donošenje mjera za ispunjenje prve faze zahtjeva transportnog sektora BiH“.
Hitne obavezujuće odluke:
Usvajanje nacrta Pravilnika o primjeni Zakona o akcizama – povrat akcize/trošarine prevoznicima.
Vlada FBIH i RS, Komisije PBIH, Vijeće ministara i UO UINO,
Popust od 50% na korišćenje auto-puteva/cesta
Potpisati memorandum o primjeni odluka JP Autoceste FBIH i JP Autoputevi RS
Povrat PDV iz zemalja EU
Ministar Srđan Amidžić
Fiskalna rasterećenja prevoznika u RS i FBiH
Izjednačavanja poslovanja SP u RS/FBIH
Vlada Republike Srpske i Vlada Federacije Bosne i Hercegovine
Ubrzanje rada graničnih prelaza, inspekcijskih i carinskih procedura – eliminacija višesatnih čekanja.
Direktor UINO BIH, inspektorat RS, Federalna uprava za inspekcijske poslove FBIH, Ured za veterinarstvo, koordinacija fitosanitarne inspekcije
Izmjena i dopuna PRAVILNIK O UVJETIMA ZA IZDAVANJE LICENCE I KVALIFIKACIJSKE KARTICE VOZAČA
Ispunjenje 14 tačaka, obećanih i usaglašenih
Ministar Edin Forto
Diplomatska prepiska sa zemljama članicama EU i EC o primjeni AETR SPORAZUMA
Ministar Elmedin Konaković
II. FISKALNA RASTEREĆENJA I POVRAT TROŠKOVA
1. Povrat akcize/trošarine – model usklađen sa EU praksom, digitalni registar korisnika, mjesečno izvještavanje.
2. Povrat PDV-a iz EU:
o Pokretanje bilateralnih sporazuma (prioritet: Slovenija, Mađarska).
o Pismo spremnosti EU komisiji i državama članicama.
o Tehnički mehanizam povrata kroz UINO BiH.
o Usklađivanje sa praksom regiona (Srbija, Crna Gora, S. Makedonija).
3. Efekat – smanjenje troškova 17–25%, jačanje konkurentnosti, rasterećenje lanaca snabdijevanja.
III. CARINSKE I GRANIČNE PROCEDURE – UINO BiH
1. Jedinstvene procedure na svim terminalima.
2. Eliminacija dvostrukih naplata i neosnovanih troškova.
3. Zeleni put, digitalni displeji i standardizovane kontrole.
4. Mjerenje vremena i učinka u radu terminala.
5. Potpuna digitalizacija evidencija (povratak praznih vozila itd).
6. Skladište je poluprikolica na točkovima – priznavanje izmjenljivih transportnih sudova.
7. Regulisani odnosi sa špediterima.
8. Transparentno izvještavanje UINO.
9. Vozač kao kurir – nosilac dokumenata.
10. Usklađivanje procedura sa međunarodnim konvencijama (različite zemlje vozilo/prikolica).
11. Recepcije za robu i zbirne pošiljke, jednotarifni model.
12. Mjerenje radnog vremena carinskih službi i analiza produktivnosti.
IV. INSPEKCIJSKA USKLAĐENOST – Ured za veterinarstvo, koordinacija inspekcije RS i FBiH
1. Jedinstveni protokoli rada inspektorata.
2. Eliminacija dvostrukih kontrola.
3. Digitalni registar inspekcijskih nalaza.
4. Koordinacija inspekcija sa UINO BiH.
5. Monitoring učinka inspektora.
6. Radno vrijeme inspekcija usklađeno sa terminalima – 08:00–20:00.
7. Obavezna operativnost i tokom državnih praznika – dežurni timovi i jasan raspored.
V. PRAVILNIK O UVJETIMA ZA IZDAVANJE LICENCE I KVALIFIKACIJSKE KARTICE VOZAČA
Tabela izmjena i dopuna Pravilnika o licenciranju i kvalifikacionim karticama
Član Problem Naš prijedlog Obrazloženje
12–13 Nedovoljno precizno uređeni uslovi i dokumentacija Jasno definisati dokumentaciju, rokove i procedure; omogućiti e-licencu i “one stop shop” Transparentnost, digitalizacija, smanjenje birokratije
18 Previše restriktivni uslovi Uskladiti sa EU i CEMT Poveljom kvaliteta – CPC menadžer, bez nepotrebnih barijera Omogućava ravnopravan pristup, uklanja privilegovanje
Previsoke naknade (10 mil. KM godišnje) Limitirati naknade i obavezna javna objava troškova Novac vraćen u sektor – obuke, digitalizacija
Novi član Ne postoji koncept “Centra izvrsnosti” Uvesti Centar izvrsnosti: preduzeće sa ≥10 vozila, CPC menadžer/dipl.ing. saobraćaja; obuke 240h/140h Standardizacija, decentralizacija, IRU standardi
Periodična obuka Propisano obaveznih 12 sati online Brisati ograničenje; obuka može biti učionička, online ili kombinovana Fleksibilnost, kvalitet, usklađeno sa praksom univerziteta
Sertifikati Nije precizirano koji su validni IRU Academy certifikat jedini međunarodno priznat, sa QR kodom i registracijom u bazi MKT Autentičnost, eliminacija falsifikata
Početne kvalifikacije Nedefinisane ili duplirane Srednja škola vozača/saobraćajna ili EU CODE 95 → smatra se ispunjenom početnom kvalifikacijom Izbjegava dupliranje obuke, usklađeno sa Direktivom 2003/59/EZ
Kvalifikacione kartice Rizik manipulacija i dupliranja Izdavanje povjeriti IDEA (bivši CIPS), sa kodom 95 Nacionalna sigurnost, centralizacija, EU standard
Centri izvrsnosti (ispit) Nije definisana uloga u kvalifikacionom procesu Centri izvrsnosti izdaju potvrdu o spremnosti vozača za pristup ispitu Rasterećuje Ministarstvo, jača ulogu sektora
Predavači i treneri Nema kriterijuma iskustva Predavači moraju imati vozačke kategorije i ≥10 godina iskustva Praktično znanje i kredibilitet obuke
Konzorcijum Logistika Bosne i Hercegovine traži konkretne mjere i jasne rokove. Ova Platforma predstavlja minimum koji se mora realizovati da bi se razgovaralo o deblokadi protesta i nastavku dijaloga.