Neki od tih projekata su dionica puta Lašva - Nević Polje koja je, kako Novalić navodi, svojevrsno ''usko grlo'' čitave Federacije kada je putna infrastruktura u pitanju.
- Važan projekt je i izgradnja vrlo zahtjevnog tunela Hranjen između Sarajeva i Goražda dužine 5.800 metara. Kompletnom izgradnjom ove moderne saobraćajnice cestovna udaljenost između Goražda i Sarajeva bit će smanjena sa sadašnjih 95,6 na samo 56 kilometara - istakao je Novalić.
Sarajevska Prva transverzala i izgradnja autoceste Tuzla - Žepče, odnosno povezivanje Tuzle s dolinom Bosne, također su, navodi premijer, krucijalni projekti.
- Mnogo se neistina iznosi kada je riječ o izgradnji autocesta. Jasni su mi razlozi opozicionih partija, jer na taj način sebi žele osigurati političke poene, koji su im iz poznatih razloga neophodni. Njima ne bih objašnjavao, jer oni to jednako dobro znaju kao i ja. Želim objasniti građanima koji su preplavljeni neistinama o tome kako su neki drugi gradili autoceste zato što su bolji od nas, a mi ne gradimo - kazao je Novalić.
Ističe da je izgradnja autoceste prilično jednostavan posao kada je obezbjeđen novac, kada su odobreni projekti i eksproprirana zemlja. Naglašava da je priprema najveći dio posla.
Navodi da je Vlada u sazivu od 2006. do 2010. godine radila na iznalaženju finansija, izradi projektne dokumentacije i eksproprijaciji. Iz tih razloga je, dodaje, Vlada u sazivu od 2011. do 2015. godine nesmetano mogla realizirati te projekte.
- Vladu koju ja predvodim, nažalost, tako nešto nije dočekalo. Nismo imali novca za izgradnju autoputeva, jer je sav bio potrošen, urađene projekte niti riješeno pitanje zemlje. To je prethodna vlada očigledno zaboravila ili nije znala da uradi. Oni su novac trošili na već urađene projekte, što ne iziskuje neke napore. Kada su potrošili sav novac, tada im se mandat i završio. Nama su ostavili prazan budžet, nisu pripremili projekte niti su eksproprisali zemljište. Mi smo kretali ponovno s nule, tražili izvore sredstava i pripremali projekte - istakao je Novalić.
U tome su, naglašava, uspjeli. Na to je, kaže, veoma ponosan, jer je ovaj saziv Federalne vlade stvorio pretpostavke da se nastavi s gradnjom autoputa u narednom periodu.
Tvrdi da će Federacija postati jedno veliko gradilište, pri čemu, podcrtava, naredna vlada ne smije zaboraviti da pored izgradnje povede računa da se u isto vrijeme nastavi izrada projektne dokumentacije i ne dogodi ono što se dogodilo vladi prije ove - da samo troši unaprijed osiguran novac.
Biznis.ba / FENA