20+ godina
sa vama
BiH

Prazna obećanja: 12 godina čekanja na XII transverzalu!

Autor: Biznis.ba
prazna-obecanja-12-godina-cekanja-na-xii-transvezalu-untitled-design-10-_6554c8f29343a
Direkcija za puteve Kantona Sarajevo je još 2011. godine uradila dokument pod nazivom “Netehnički sažetak” koji se odnosi na projekte izgradnje saobraćajnica u Sarajevu.

Jedan od projekata koji obuhvata ovaj dokument odnosi se na izgradnju XII transverzale. Radi se o saobraćajnici dužine 1,5 kilometara, od Stupske petlje do spoja sa A-transverzalom kod sarajevskog Aerodroma, čime bi se zatvorio ovaj saobraćajni prsten. Ipak, ni dvanaest godina kasnije još nije izgrađen ni metar i po ove saobraćajnice.

Ruglo i gužve na ulazu u “metropolu”

Trenuto je to cesta sa dvije trake (po jedna u svakom smjeru) i svakodnevno je zagušena saobraćajom, poznata i po famoznoj pijaci na Stupu, u ulici Kurta Schorka. Plan je bio proširenje ove dionice kako bi se zadovoljili sve veći zahtjevi koje iziskuje saobraćaj u ovom dijelu grada. Naime, uslijed povećanja lokalnog i tranzitnog saobraćaja situacija se pogoršava iz dana u dan i u posljednjih desetak godina drastično se promijenila nagore. I tek će.

Saobraćajnica je kategorisana kao regionalna i u nadležnosti je JP “Ceste Federacije BiH”, a njena izgradnja od interesa je i za Federaciju BiH, naročito što bi se njome na kvalitetan način povezao Međunarodni aerodrom Sarajevo.

Čeka se na Ceste FBIH

Iz Cesta Federacije BiH za Vijesti.ba kažu da je ovo preduzeće izradilo Idejni projekat koji je usaglašen sa postojećim Prostornim planom i da je dobilo pozitivno stručno mišljenje od Zavoda za Planiranje Kantona Sarajevo.

- Dana 30.5.2023 g. Predat je Zahtjev za dobijanje urbanističke saglasnosti u Općinu Ilidža i Općinu Novi grad, s obzirom da se kompletna saobraćajnica nalazi na dijelu gdje se presjecaju obje navedene općine. Do danas nije dobiven odgovor na Zahtjev, niti Urbanistička saglasnost, navode iz Cesta FBIH.

Dodaju da je dalji “plan JP Ceste FBiH da nakon dobijanja urbanističke saglasnosti pristupiti izradi Elaborata Eksproprijacije i Glavnog Projekta i u skladu sa odlukom Vlade Federacije BiH, ovisno o planiranim financijskim sredstvima, nastavi dalju realizaciju”.

Da će se građani načekati govori i odgovor na naš upit o okvirnim rokovima.

- Okvirnog plana nema, jer je izgradnja ovisna o drugim sudionicima, kako lokalne zajednice po pitanju dobijanja saglasnosti, tako i Vlade Federacije BiH po pitanju obezbjeđenja financijskih sredstava, kažu iz Cesta.

No, kako Vijesti.ba saznaju, Općina Ilidža je 2022. godine izdala Cestama FBIH urbanističku dozvolu spoja sa Novim Gradom. Potom su Ceste FBIH u maju ove godine podnijele zahtjev da im se izda dozvola za pripremne radove, što nije moguće dok se ne riješe imovinsko-pravni poslovi, poput eksproprijacije zemljišta, što Ceste FBIH nisu uradile i upitno je da li takvo što uopće imaju planirano Budžetom.

To navodi na zaključak da je naredni potez upravo na JP Ceste FBI, što je i konstatovano na zadnjem sastanku kojeg su održali sa predstavnicima pomenutih općina, kao i zamjerke oko samog rješenja postojećeg projekta kojim nisu zadovoljni iz Općine Ilidža.

Šta radi Vlada KS?

Danas je ovu temu na sjednici Skupštine KS komentarisao i bivši ministar saobraćaja KS, aktuelni zastupnik Adi Kalem. On je podsjetio da se Vlada KS obavezala 2019. godine na izgradnju XII transverzale, iako je nadležnost za gradnju na nivou Federacije, odnosno na JP Cestama FBIH.

- Interesuje me zašto i da li odustajete od ovog projekta, upitao je Kalem kantonalnog premijera, te dodao:

- Da li je važeći sporazum ustvari nevažeći, obzirom da je PGDS vozila veći od 25 hiljada vozila na ovoj dionici, a stalne gužve nastaju zbog blizine Aerodroma Sarajevo i administrativne granice sa RS-om. Koliko sam upoznat, idejni projekat je završen nekad krajem 2020. godine.

Na to je odgovorio premijer Nihad Uk, koji je rekao da je Vlada KS spremna finansirati izgradnju ove dionice i da ona ostaje njen prioritet, ali da je naredni korak u nadležnosti Federacije BIH.

Nije nevažno primijetiti da Ceste FBIH trenutno na području KS rade tri projekta: dvije rekonstrukcije i jednu sanaciju, dok u HNK, usporedbe radi, rade šest ozbiljnijih projekata, od čega se tri tiču izgradnje obilaznica, u Mostaru i u Čapljini.

Za to vrijeme glavni grad “krase” prizori oskudnih i prašnjavih štandova uz magistralnu cestu, nelegalne nakupine objekata koje podsjećaju na “zlatne” dane šverca s nikakvim sanitarnim i higijenskim standardima. Dodajmo na kraju da iz Općine Novi Grad na naš upit još nije odgovoreno.

D.N.

(Biznis.ba)

© Copyright 2005. - 2024. Radio M Media Group.
Sva prava zadržana.
Dizajn i programiranje: Lampa.ba