Spomenuti tunel dug je 915 metara, a vrijednost ugovorenih radova iznosi nešto više od 25 miliona maraka.
Na izgradnji tunela bila su angažovana preduzeća Hering iz Širokog Brijega te Azvirt iz Azerbajdžana.
Federalna ministrica saobraćaja i komunikacija Andrijana Katić u izjavi medijima je iskazala zadovoljstvo uspješnim završetkom probijanja tunela Novi, koji je ujedno, smatra ministrica Katić, i jedan od najzahtjevnijih dijelova na toj dionici.
- Južna obilaznica, opet kažem, je jedan od najvažnijih saobraćajnih projekata i izmješta saobraćaj iz urbanog dijela grada, smanjuje te negativnosti na gradsko područje i povećava sigurnost u saobraćaju – istakla je ministrica Katić.
Vlada Federacije, naglasila je ministrica, stoji i uz ovaj projekt, te je u Budžetu za 2024. godinu osigurala dodatna sredstva i za sadašnje radove, ali i za njihov nastavak.
- Zbog toga apeliram na Grad Mostar da još ambicioznije krene u eksproprijaciju i izvlaštenja da možemo i dalje nastaviti s ovim projektom južne obilaznice prema Rodoču – kazala je ministrica Katić.
Direktor Cesta Federacije BiH Ljubo Pravdić podsjetio je kako se radi o nastavku izgradnje južne obilaznice Mostara.
- Jedan dio, neki 7,5 kilometara, je završeno, a riječ je o dijelu Međine - Miljkovići.
Ovaj dio se finansira iz kredita EBRD-a, u sklopu programa organizacije magistralnih cesta Federacije Bosne i Hercegovine.
- Ovaj ugovor je potpisan u augustu 2022. godine, a izvođač radova je Hering i Azvirt. Vrijednost ovog ugovora je 25.1 milion konvertibilnih maraka bez PDV-a, a rok izvođenja radova je bio 24 mjeseca – kazao je Pravdić.
Pojasnio je kako se skupa s tunelom, koji je dužine 915 metara, radi i servisni tunel za evakuaciju, dužine oko 780 metara.
- Međutim, s obzirom na sve probleme koje smo imali s nekim imovinsko-pravnim pitanjima i do projektiranja samog projekta, mi smo izvođače uveli u 11. mjesecu 2022. godine i očekujemo da će negdje u januaru 2025. godine biti ovo sve skupa završeno - navodi Pravdić.
Kazao je kako paralelno Grad Mostar radi na nastavku projekta južne obilaznice, od tunela Novi do Rodoča, i to je ukupno oko 3 km dužina te trase.
Najavio je kako će se uskoro raspisati konkurs za ovu fazu, koja bi trebala koštati nešto više od 20 miliona, a vrijeme izvođenja trebalo biti trajati oko 2 godine.
- Ovaj projekat u nastavku će finansirati Vlada, koja je već u programu kapitalnih investicija predvidjela negdje oko 6 miliona konvertibilnih maraka, iz kojih se radi izvlaštenje i priprema ovog svega - kazao je Pravdić.
Gradonačelnik Mario Kordić smatra to za Mostar pogotovo važnim infrastrukturnim projektom, koji će smanjiti gužve te broj kamiona koji prolaze kroz sami centar grada.
- A jedna dodatna dimenzija je, ako se sjećate, u prostornom planu Grad Mostar je planirao jednu veliku industrijsku zonu na području Miljkovića. Tek sa završetkom ovog projekta to dobiva pravi smisao – poručio je mostarski gradonačelnik.
Po njegovim riječima, infrastrukturno se povezuje zapadna Hercegovina, i lakše će se i brže dolaziti iz pojedinih mjesta prema Mostaru.
Kordić o sjevernom izlazu iz Mostara i privremenim semaforima
Kordić je naveo kako su na sjevernom izlazu iz Mostara postavljeni privremeni semafori, jer su se na tom izlazu vrlo često događale saobraćajne nesreće s ozbiljnim posljedicama.
- Oni će služiti tu toliko samo da poboljšaju sigurnost. Vrlo vjerovatno ćemo saobraćajno imati možda još čak i gori saobraćajni čep nego što je bio. (6:14) Međutim, sigurnosni aspekt je tu puno važniji – poručio je Kordić.
Što se tiče samog projekta, on je završen, kazao je Kordić te naveo kako se još rade određeni imovinski detalji te rješava eksproprijacija, nakon čega bi se uskoro trebalo krenuti s tim projektom.
- Novac je osiguran dijelom, ne za čitav projekt, tako da ja očekujem da ćemo vrlo brzo vidjeti gore mašine koje će početi raditi – poručio je Kordić navodeći kako je za izlaz iz grada prema sjeveru planiran podvožnjak odnosno tunel ispod postojeće magistralne ceste dok će se ulazni saobraćaj prema gradu regulisati kružnim tokom.