Razvoj društvenog preduzetništva u BiH: Prvi zakon i regionalna podrška
Skup je okupio predstavnike institucija, društvenih preduzeća, donatora i organizacija iz BiH i Srbije s ciljem razmjene znanja, iskustava i definisanja daljih koraka za razvoj ovog značajnoj sektora.
Tokom skupa, učesnici su se fokusirali na pregled sektora društvenog preduzetništva u BiH i regionu, analizu nacrta Zakona o društvenom preduzetništvu u Federaciji BiH, te na razmjenu iskustava i dobrih praksi iz Srbij u donošenju Programa razvoja društvenog preduzetništva.
"Po prvi put u Federaciji BiH izrađen je prednacrt zakona o društvenom poduzetništvu, kojim je cilj definisati društveno preduzeće kao ono koje prvenstveno ostvaruje društvene koristi, a potom profit,” objašnjava Izedin Kurtović, pomoćnik ministra za obrt u Federalnom ministarstvu razvoja poduzetništva i obrta.
Zakon će, kako je kazao Kurtović, omogućiti jasnu legislativu za registraciju, status i funkcionisanje društvenih preduzeća, dok se dobit može dijeliti tako da vlasnicima pripadne maksimalno 49%, a većinsko vlasništvo ostaje u privatnim rukama. “Planirane su javne rasprave i uključivanje zainteresovane javnosti kako bi zakon bio finaliziran i usklađen s najboljim praksama, uključujući one iz susjednih zemalja”, zaključio je Kurtović.
Violeta Jovanović, predsjednica Etno mreže i izvršna direktorica NALED-a, predstavila je aktivnosti na jačanju zakonodavnog okvira za društveno preduzetništvo u Srbiji, naglašavajući važnost regionalne saradnje.
“Zadovoljni smo što je NALED dao doprinos da se na kraju usvoji jedan dobar i moderan propis u ovoj oblasti. Taj propis postavlja okvir za sva preduzeća koja već postoje i djeluju u ovom sektoru, a ono što je najvažnije jeste da se za njih osmisle mjere podrške," kazala je Jovanović.
Lejla Radončić, izvršna direktorica BHCrafts, istakla je kako je trenutno sfera društvenog poduzetništva u Bosni i Hercegovini potpuno neuređena, bez jasno definisanog termina, dok je zakon u fazi nacrta i tek predstoji amandmanska procedura.
“Danas smo na okruglom stolu saznali da je ministarstvo vrlo raspoloženo za razgovor sa ljudima iz sektora. Također, postoji mnogo preduzeća koja već djeluju kao društvena preduzeća, iako toga nisu svjesna, te je kroz zakon, zagovaranja i javno obraćanje potrebno objasniti ljudima šta je društveno poduzetništvo kako bi se prepoznali i ušli u sistem," zaključila je Radončić.
Učesnici skupa su se složili da je regionalna saradnja ključna za razmjenu dobrih praksi i kreiranje efikasnih politika koje će omogućiti društvenim preduzećima da postanu važan faktor održivog razvoja.
Projekat „Zajedno za kulturni turizam“ finansira se kroz IPA Program prekogranične saradnje Srbija-Bo